Coraz mniej 'Nowego Dnia'

Dziennik Agory 'Nowy Dzień' sprzedaje się coraz słabiej. Przed porażką ratuje go dodatek telewizyjny i kolekcja płyt 'Budki Suflera'.

Gazeta Prawna - matteo-grafika "Gazeta Prawna
Gazeta Prawna - matteo-grafika "Gazeta Prawna
Udostępnij artykuł:

Jak na razie, „Nowy Dzień” spełnił oczekiwania Agory tylko w pierwszym tygodniu sprzedaży – między 14 a 19 listopada. Dziennik sprzedał wtedy średnio nieco ponad 250 tys. egzemplarzy – wynika z sondażu kolportażowego konkurencyjnych wydawców. Na dobry wynik wpłynęła jednak przede wszystkim bardzo dobra sprzedaż – około 430 tys. egzemplarzy – w dniu debiutu, czyli w poniedziałek -  wynika z informacji "Gazety Prawnej".

W pozostałe dni było już gorzej: sprzedaż dziennika wahała się pomiędzy 150 a 240 tys. egzemplarzy. Ten ostatni wynik należy do czwartku, gdy do dziennika dołączany jest program telewizyjny.

Drugi tydzień był słabszy. Średnia sprzedaż nie przekroczyła progu 200 tys. egz. W ubiegłym tygodniu najlepsza była środa, kiedy „Nowy Dzień” przekroczył próg 400 tys. egz. Wtedy jednak dołączono do niego pierwszą część reklamowanego w telewizji „Leksykonu Budki Suflera”. 

Z sondażu „GP” wynika, że „Nowy Dzień” nie zabrał czytelników żadnemu z dzienników. „Fakt” i „Super Express” nawet poprawiły swoją sprzedaż w listopadzie, w porównaniu z październikiem.

Zdaniem Sławomira Szwaja z domu mediowego Media Direction OMD, jedyną szansą na zwiększenie sprzedaży jest dołączanie do dziennika dodatków tematycznych.

– W dni bez dodatków sprzedaż spada – mówi.

Przykładem dobrego posunięcia jest dołączany do czwartkowego wydania przewodnik telewizyjny.

– To najlepszy przewodnik na rynku. Gdyby Agora sprzedawała go samego, miałby lepszą sprzedaż niż „Nowy Dzień” – dodaje. Jego zdaniem, innym sposobem na podniesienie sprzedaży może być pójście w stronę „Faktu”, czyli tabloidyzacja.

Sławomir Szwaj zwraca uwagę na małą liczbę reklam w „Nowym Dniu”.

– Nie wiadomo, kto czyta ten dziennik. Trudno więc planować w nim kampanie reklamowe – tłumaczy.

"Nowy dzień" zadebiutował na rynku 14 listopada b.r.

Gazeta Prawna - matteo-grafika "Gazeta Prawna
Autor artykułu:
Gazeta Prawna - matteo-grafika "Gazeta Prawna
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online