Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.Sprzedaż gazety w lipcu 2009r. wyniosła 465 848 egz., czyli o 5proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika znajnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "GazetyWyborczej" (Agora) wyniosła 315 733 egz. Jest to wynik o14 proc. słabszy niż w lipcu 2008 roku - to najgorszy wynik 'GazetyWyborczej' w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 4 proc. do 190 313egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"(Presspublika), która zanotowała spadek o 16 proc. W lipcu br.tytuł sprzedawał się w ilości 110 715 egz.
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel SpringerPolska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 72 768 egz. (spadek o18 proc.).

W lipcu br. w porównaniu z czerwcem wzrost sprzedaży odnotowały"Fakt", "Przegląd Sportowy" i "SuperExpress".
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.











