Coraz niższa sprzedaż dzienników w kioskach. Zyskuje tylko „Gazeta Polska Codziennie”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostaje „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w lutym 2013 roku wyniosła 356 484 egz. W porównaniu do lutego 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,84 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,92 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 157 916 egz., notując jednak spadek o 5,31 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 143 088 egz., po spadku o 14,52 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,46 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,07 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w lutym 2013 roku wynosiła 28 988 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 13,50 proc.) i stanowiła 97,80 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media).

„Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 536 egz., co stanowiło 29,28 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 24,21 proc.

Jeszcze słabiej radziła sobie „Rzeczpospolita”. Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 11 735 egz., co oznacza 18,63-proc. udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 63,15 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,81 proc.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w lutym 2013 roku sprzedawał 1 936 egz., a „Parkiet” (Gremi Media) - 1 566 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 16,30 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Gremi Media - 42,09 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów