Covid zabrał 63 mld dolarów z globalnych wydatków reklamowych, a 2021 zwróci tylko 59 proc. z nich

W 2020 roku globalne wydatki reklamowe spadną o 10 proc., a powrót do tych poziomu z 2019 roku potrwa aż do 2022 roku - wynika z badania WARC Global Advertising Trends.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Covid zabrał 63 mld dolarów z globalnych wydatków reklamowych, a 2021 zwróci tylko 59 proc. z nich
fot. Shutterstock.com

Pandemia Covid-19 spowodowała, że z globalnego rynku reklamowego zniknęły w 2020 roku 63 miliardy dolarów, a prognozowana poprawa o 6,7 proc. w 2021 roku pozwoli tylko odzyskać 59 proc. tych strat - wynika z nowego raportu WARC Global Advertising Trends.

Stwierdzono w nim, że globalne wydatki spadną o 10,2 proc. (63,4 mld dolarów) do 557,3 mld dolarów w 2020 r. Jest to spadek o 2,1 punktu procentowego w porównaniu z poprzednią prognozą WARC z maja br., która mówiła o spadku na poziomie 8,1 proc.

grafika

Z prognozą wzrostu na poziomie 6,7 proc. w 2021 r., branża musiałaby wzrosnąć o kolejne 4,4 proc. w 2022 r., aby powrócić do szczytowego poziomu wydatków z 2019 r. wynoszącego 620,6 mld dolarów.

Gdyby pominąć 4,9 mld dolarów wydatków na reklamę podczas wyborów w USA, globalny rynek reklamowy odnotowałby w tym roku spadek o 11 proc.(68 mld dolarów). WARC zwrócił również uwagę, że w ujęciu bezwzględnym tegoroczny spadek jest gorszy niż ostatnia recesja w 2009 roku, kiedy rynek reklamy skurczył się o 61,3 mld  dolarów  (12,9 proc.).

Najgorszy rok w historii mediów tradycyjnych

Media tradycyjne odpowiadają za prawie cały spadek wydatków reklamowych w 2020 r., a światowe wydatki spadły o jedną piątą (-19,7 proc., 62,4 mld dolarów ) do łącznie 253,9 mld dolarów. Wydatki na telewizję linearną zmalały z kolei o 16,1 proc. (29,9 mld dolarów).

grafika

2020 rok jest pierwszym rokiem od 20 lat, w którym nie będzie wzrostu na rynku reklamy internetowej (-0,3 proc.).

Kino i outdoor, czyli dwie branże reklamowe, które ucierpiały w 2020 roku, będą najszybciej rozwijającymi się formatami w 2021 roku, przy czym kino wzrośnie o 41,2 proc., a OOH o 20,2 proc.

Formaty mediów społecznościowych osiągnęły najlepsze wyniki w 2020 r., odnotowując łączny wzrost o 9,3 proc. do 98,3 mld dolarów. Kategoria ta wzrośnie o kolejne 12,2 proc. w 2021 roku, osiągając 110,3 mld dolarów, co stanowi prawie jedną piątą (18,6 proc.) wszystkich wydatków na reklamę.

Wideo online ma wzrosnąć o 7,9 proc. do 52,7 mld dolarów w 2020 r. i wzrosnąć o 12,8proc. w 2021 r. Płatne wyszukiwanie, które w tym roku nieznacznie spadnie, odbije się o 7,0 proc. w 2021 r., osiągając 130,6 mld dolarów - nieco ponad piąta (22,0 proc.) wszystkich wydatków na reklamy.

Straty w branży turystycznej i motoryzacyjnej

Wydatki na reklamę w sektorze motoryzacyjnym spadły o jedną piątą (21,2 proc.), do 41 mld dolarów w tym roku, co oznacza, że ​​sektor ten odpowiada za prawie jedną piątą (17,4 proc.) straconych wpływów z reklam. Wydatki w handlu detalicznym spadły o 16,2 proc. do 54,3 mld dolarów. W sektorze podróży i turystyki wydatki na reklamę spadły o 33,8 proc. do 16,4 mld dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"