UOKiK sprawdza reklamy Disney+. „Mogły wprowadzać w błąd”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści reklamujące promocję Disney+ mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Platforma zadebiutowała w Polsce w połowie czerwca.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
UOKiK sprawdza reklamy Disney+. „Mogły wprowadzać w błąd”

- Widziałeś reklamę usługi Disney+? My też zwróciliśmy na nią uwagę. Układ graficzny oraz wielkość czcionki mogły sugerować inną wysokość opłat niż była w rzeczywistości - napisano na profilu twitterowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zaznaczono, że UOKiK weryfikuje, „czy materiały promocyjne mogły wprowadzać konsumentów w błąd”.

We wpisie pojawiła się grafika informująca o promocji prowadzonej przez Disney+ dwa miesiące temu. Od 8 do 20 września nowi i powracający subskrybenci mogli kupić miesięczny dostęp do platformy za 6,99 zł.

Standardowa cena subskrypcji to 28,99 zł miesięcznie. Disney+ pojawił się w Polsce w połowie czerwca, przed premierą w ramach promocji można było kupić roczną subskrypcję, płacąc jak za 8 miesięcy. Disney+ jest też dostępny w ramach oferty Grupy Polsat Plus.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viaplay-transmisje-problemy-uokik-jak-zlozyc-skargi-odszkodowanie-kara-polsat-box-canal,7169749850695297a ##

Według badania Mediapanel w październiku Disney+ odwiedziło 4,47 mln polskich internautów, każdy spędził tam średnio 2 godziny, 28 minut i 5 sekund. Koncern nie podaje, ilu subskrybentów platforma ma w naszym kraju.

Globalnie na początku lipca br. Disney+ miał 152,1 mln płacących użytkowników, po wzroście w ciągu roku o 31 proc. W grudniu, wraz z uruchomieniem tańszego pakietu z reklamami, w USA wzrośnie cena podstawowego wariantu platformy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą