DisplaySearch: Samsung sprzedaży najwięcej telewizorów. Dominują LCD

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 77,6 miliona telewizorów.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 15 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 oraz o 30 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.

Wzrost sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym wyraźnie przyspieszył, po tym jak w III kwartale sięgnął tylko 9 proc. Przyczyniła się do tego poprawa sytuacji na rynkach rozwiniętych, szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie w pierwszej połowie 2010 roku zaobserwowano znaczące spowolnienie. Jedynie w Chinach sprzedaż telewizorów spadła o 2 proc.

DisplaySearch odnotowuje, że po raz pierwszy od I kwartału zeszłego roku sprzedaż telewizorów LCD rosła szybciej niż odbiorników plazmowych. Przyczyniły się do tego nieco szybciej spadające ceny urządzeń z podświetleniem LED, które po raz pierwszy stanowiły 30 proc. sprzedanych telewizorów LCD (wobec 23 proc. w III kw.).

Sprzedaż odbiorników plazmowych znów rosła w dobrym tempie, tym razem na poziomie 20 proc. rok do roku. Obserwuje się jednak spowolnienie w związku z bardziej konkurencyjnymi cenami telewizorów LCD o najpopularniejszych wśród konsumentów przekątnych ekranu, w szczególności 42".

Z kolei sprzedaż telewizorów kineskopowych (CRT) zmalała w ujęciu rocznym o 32 proc., kontynuując trend z poprzednich kwartałów, w których odnotowywano spadki w okolicach 30 proc.

Światowa sprzedaż telewizorów w IV kw. 2010 r. (000)

Dzięki dużo lepszym wynikom w Japonii, Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, w regionach rozwiniętych sprzedano więcej płaskich telewizorów niż w regionach rozwijających się (w III kw. po raz pierwszy w historii sytuacja była odwrotna). Szczególnie przyczyniła się do tego Japonia, gdzie odnotowano ponad 100-proc. wzrost i po raz pierwszy w jednym kwartale sprzedano więcej niż 10 milionów telewizorów.

Z danych DisplaySearch wynika także, że 9 proc. globalnego przychodu ze sprzedaży telewizorów wygenerowały w IV kwartale odbiorniki 3D.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży każdego rodzaju telewizorów, a także w segmencie odbiorników z płaskimi ekranami, po raz kolejny był Samsung, z odpowiednio 21,2 i 21,4 proc. udziału w rynku. Za cały 2010 rok Samsung utrzymał pozycję numer 1 wśród producentów płaskich telewizorów, ale w porównaniu z rokiem 2009 stracił około 1 pkt. proc.

W IV kwartale Samsung był też czołową marką telewizorów LCD, podczas gdy wśród producentów odbiorników plazmowych dominował Panasonic. W segmencie telewizorów 3D najwięcej odbiorników 3D LCD sprzedało Sony, a 3D PDP Panasonic, ale biorąc pod uwagę wszystkie technologie najlepszy znów okazał się Samsung.

Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w IV kw. 2010 r. pod względem przychodu

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji