„Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost” mocno tracą. „Newsweek” za „Polityką”

Zdecydowana większość tygodników opinii zanotowała we wrześniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost”. Największy wzrost odnotował „Przegląd”, zyskały też „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Powszechny”

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) we wrześniu 2014 roku wyniosła 140 391 egz. Było to o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,82 proc. do 117 211 egz. Jej cena we wrześniu br. jak i rok wcześniej wynosiła już 5,90 zł.

Natomiast na trzecią pozycję z drugiej spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. zmalała o 13,31 proc. i wyniosła 110 015 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 628 egz., po spadku o 10,56 proc. W dziewiątym miesiącu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.

Najwięcej, bo 28,28 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). We wrześniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 856 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 50 367 egz. Zanotował on spadek o 18,19 proc. We wrześniu br. jak i we wrześniu ub.r. „Wprost” kosztował 5,90 zł.

Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł lewicowy „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który zajął miejsce ósme - przedostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,76 proc. do 18 056 egz.

Na drugiej podstronie wyniki sprzedaży tygodników miesiąc po miesiącu w br.

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. również większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (15,58 proc.) stracił „Wprost”. Natomiast największy wzrost odnotował „Gość Niedzielny” - było to 3,23 proc.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online