Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez 8 proc. wpływów i z 4 mln zł zysku

W ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą wydawcy „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 8,2 proc. do 30,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 5,11 do 4,16 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez 8 proc. wpływów i z 4 mln zł zysku
Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Przychody gotówkowe grupy PMPG zmalały rok do roku z 30,47 do 27,64 mln zł, a wpływy barterowe zwiększyły się z 2,34 do 2,54 mln zł.

W sprawozdaniu podano, że w ub.r. 66 proc. przychodów wygenerowano z usług reklamowych i sponsoringowych, natomiast 20 proc. - z dystrybucji prasy.

Sama spółka PMPG zaznaczyła, że w związku z zamknięciem wiosną 2020 roku drukowanej wersji „Wprost” wpływy reklamowe zmalały rok do roku o 2 mln zł, a przychody ze sprzedaży egzemplarzowej - o 1 mln zł. Za to przychody reklamowe zwiększyły się o 1 mln zł.

W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 396 egz., wzroście rok do roku o 0,3 proc. (dane PBC). Natomiast w czerwcu ub.r. portal Wprost.pl miał 5,61mln użytkowników i 19,29 proc. zasięgu, a DoRzeczy.pl - 1,27 mln użytkowników i 4,38 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).

- Rok 2021 to zmiany na poziomie zarządu, ale przede wszystkim rozwój organizacji – rekrutacja liderów i identyfikacja nowych obszarów wzrostu. Kontynuujemy procesy transformacji i konsekwentnie zmierzamy w kierunku budowy nowoczesnej Grupy opartej na technologiach cyfrowych. Dotychczasowe rezultaty potwierdzają, że podejmujemy właściwe decyzje. To zachęca do kolejnych inwestycji w ludzi i narzędzia. Rok 2022 to dalsza praca nad konkurencyjną ofertą dla Klienta biznesowego i indywidualnego oraz doskonalenie procesów wewnętrznych - komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

Koszty operacyjne grupy PMPG zmalały z 31,55 do 29,19 mln zł, głównie w związku ze spadkiem wydatków na usługi obce z 21,66 do 17,43 mln zł. Natomiast nakłady na świadczenia pracownicze zwiększyły się z 6,29 do 7,32 mln zł, a koszty amortyzacji - z 1,12 do 1,32 mln zł.

grafika

Dywidendy na plus, odpis ws. wydawcy „Do Rzeczy” na minus

Zysk EBITDA grupy PMPG zwiększyły się z 2,95 do 5,62 mln zł, zysk operacyjny - z 1,83 do 4,3 mln zł, natomiast zysk netto zmalał z 5,11 do 4,16 mln zł.

grafika

W czwartek kurs giełdowy PMPG Polskie Media wynosił 2,56 zł, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 26,58 mln zł. Większościowy akcjonariuszem firmy jest wiceszef jej rady nadzorczej Michał Lisiecki, ma 58,34 proc. walorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji