Dynamiczny rozwój mobilnego internetu-raport

Dynamicznie rośnie udział osłon stron internetowych generowanych za pomocą urządzeń mobilnych, ale jest on wciąż mniejszy niż udział odsłon wykonywanych za pomocą komputerów stacjonarnych - wynika z badania firmy Gemius.

km
km
Udostępnij artykuł:

W sierpniu 2011 r. w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) objętych badaniami Gemius procent udziału odsłon mobilnych wahał się w granicach 2 proc. Wyjątkiem jest rynek słowacki, gdzie 4 proc. wszystkich odsłon stron internetowych było generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Udział odsłon mobilnych w regionie CEE jeszcze rok wcześniej był znacznie niższy i wynosił np. 0,87 proc. na Ukrainie i 1,87 proc. na Słowacji. Podobny trend można zaobserwować w krajach Europy Zachodniej – przykładem może być tutaj Dania, gdzie we wrześniu 2011 r. udział odsłon mobilnych wynosił 2,2 proc., a rok później już 7 proc.

Udział odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych w wybranych krajach, w których realizowane są badania Gemius

Biorąc pod uwagę urządzenia mobilne, za pomocą których internauci łączą się z siecią, niekwestionowanym liderem w krajach regionu CEE w 2011 r. był iPad. Ponad jedna piąta odsłon stron internetowych dokonanych w krajach, dla których dostępny jest serwis gemiusRanking, dokonana została właśnie za pomocą tabletu Apple. Wyniki dla tego urządzenia rosną systematycznie – o około 8 pkt. proc. między styczniem a wrześniem 2011 r.

Powyższą tendencję można zaobserwować we wszystkich krajach regionu poza Bułgarią, Słowacją i Węgrami, gdzie pozycję lidera zajmuje iPhone.

Na większości analizowanych przez Gemius rynków iPhone zajmuje drugie miejsce pod względem liczby odsłon stron www generowanych za jego pomocą. Z kolei urządzenia marki Samsung – GT-i9000 (Galaxy S) i GT–i9100 (Galaxy S II) - pod względem liczby generowanych odsłon dzieli od lidera 18 pkt. proc.

grafika

Wzorzec korzystania z internetu przez użytkowników urządzeń mobilnych różni się od aktywności internautów łączących się z siecią za pomocą komputerów stacjonarnych. Dane zebrane w serwisach gemiusRanking w Polsce, Słowenii, Bułgarii, Rosji, Czechach, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji, pokazują że internauci łączący się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych są aktywni głównie o poranku, ale największą liczbę odsłon mobilnych odnotowywano około godz. 9.00 czasu środkowoeuropejskiego. Przeciętni internauci rozpoczynali dzień łącząc się z internetem przez urządzenia mobilne, by potem korzystać z komputera stacjonarnego, a dzień kończyli również z „internetem w komórce”.

Średnia liczba odsłon generowanych przez urządzenia mobilne i PC z uwzględnieniem pory dnia w krajach objętych badaniami Gemius (Słowenia, Bułgaria, Rosja, Polska, Czechy, Węgry, Ukraina i Słowacja). Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, 08.2011

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii