W komentarzu do rankingu The Holmes Report zaznacza, że obecny wzrost na poziomie 3,3 proc. oznacza spowolnienie w branży, bowiem w 2015 r. zanotowano dynamikę na poziomie 4,4 proc. W konkretnych liczbach oznacza to przychody w kwocie 5,1 mld dol. osiągnięte w ub.r. przez 10 największych agencji PR.
Na szczycie listy, podobnie jak w roku 2015 pozostała agencja Edelman notując przychody w wysokości ponad 874,9 mln dol. (wzrost o 4,4 proc.). Nieco mniej (825 mln dol.) przychodów wypracowała druga w rankingu agencja Weber Shandwick, choć jej wyniki były z kolei lepsze o 6,5 proc. Podium zamyka FleishmanHillard osiągając w ub.r. przychody identyczne jak rok wcześniej - 570 mln dol.
W porównaniu z 2015 r. na liście nie zaszły większe zmiany poza tym, że MSL Group znalazła się na 5. miejscu spychając o oczko w dół swojego konkurenta - agencję Burson-Marsteller. Największy przyrost przychodów na poziomie 17,2 proc. zanotowała chińska agencja BlueFocus, zaś spadek przychodów o 1,3 proc. dotyczył agencji Hill+Knowlton Strategies.

Oto lista Top 35 największych agencji PR w 2016 roku












