Edyta Sadowska: wydawcy prasowi nie mogą skupiać się na obronie tradycyjnych nośników

- Z biegiem czasu jeden nośnik będzie wypierany przez drugi, co jest naturalnym efektem postępu technologicznego, jednak niezależnie od formy czy kanału dystrybucji na końcu zawsze chodzi o treść, którą wydawca dostarcza czytelnikom - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, CEO Ringier Axel Springer Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Edyta Sadowska: wydawcy prasowi nie mogą skupiać się na obronie tradycyjnych nośników
Edyta Sadowska, prezes ITI Neovision, właściciela nc+

Zadaniem każdego wydawcy jest zapewnienie czytelnikom dostępu do wysokiej jakości treści dziennikarskich - rzetelnych, ciekawych, wiarygodnych, które dostarczają wiedzę o otaczającym świecie oraz argumenty do zajęcia stanowiska w publicznym dyskursie i w prywatnych rozmowach.

Definiując w ten sposób swoją rolę wydawca nie może skupiać się na obronie tradycyjnych nośników, a powinien podążać za zmianami technologicznymi i oczekiwaniami odbiorców. Widzimy, że czytelnicy coraz chętniej korzystają z wydań elektronicznych czy online’owych, dlatego rośnie oferta na wysokiej jakości treści dziennikarskie dystrybuowane w takiej formie, ale to nie zmienia  faktu, że mamy miliony czytelników wydań drukowanych.

Oczywiście z biegiem czasu jeden nośnik będzie wypierany przez drugi, co jest naturalnym efektem postępu technologicznego, jednak niezależnie od formy czy kanału dystrybucji, na końcu zawsze chodzi o treść, którą wydawca dostarcza czytelnikom.

Trendy są nieubłagane - forma przekazywania treści zmienia się i nadal będzie się zmieniać. Warunkują to zachowania naszych odbiorców, którzy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych nośników, a to oznacza postępującą dewaluację druku. Jak pokazuje historia, walka z trendami nie ma sensu. Należy jak najlepiej przygotować się do zmian i aktywnie w nich uczestniczyć, a nawet  kreować nowe rozwiązania. Dziś widzimy, że coraz mniej czytelników sięga po wydania papierowe, coraz rzadziej czytają na komputerach, ale dynamicznie rośnie korzystanie ze smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Sama treść również ulega modyfikacjom, ewoluując od tekstu, poprzez zdjęcia, inforgrafiki, po ruchome obrazy.

Czy prasa drukowana może w ogóle zniknąć z polskiego rynku? Odpowiadając na to posłużę się analogią. Ludzie kiedyś, aby się ogrzać, palili ogniska, potem były kominki, piece. Dziś korzystamy z centralnego ogrzewania, ale to nie oznacza, że nie lubimy ogrzać  się przy ognisku. Sądzę, że zawsze będą ludzie, którzy chcą słyszeć szelest papieru i czuć zapach farby drukarskiej. Oni zawsze będą sięgać po tradycyjne gazety, żeby móc z nimi i z filiżanką herbaty w spokoju zasiąść w fotelu. Podobnie jak istnieją amatorzy odtwarzania muzyki z płyt winylowych, choć łatwiejsze i tańsze niż kupno czarnego krążka jest ściągnięcie pliku mp3.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prasa-drukowana-przetrwa-ale-jako-towar-ekskluzywny-i-niszowy-opinie ##

Edyta Sadowska, CEO Ringier Axel Springer Polska

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+