ENERGA po raz drugi wyróżniona w prestiżowym konkursie marketingowym

Kampania "Świeć się na święta - z ENERGĄ!” zdobyła nagrodę Impactor 2011 w kategorii "Niestandardowy Marketingowy Projekt Roku”.  Nagrodzona w XIV edycji konkursu kampania Grupy ENERGA to ogólnopolski plebiscyt na najpiękniejsze iluminacje świąteczne miast i domów. Zorganizowany po raz trzeci projekt propaguje bezpieczne i energooszczędne rozwiązania do oświetlania domów i przestrzeni miejskich. Ma on także na celu budowanie wśród mieszkańców średnich i dużych miast rozpoznawalności oraz świadomości marki ENERGA jako nowoczesnej firmy, której atutem jest dostarczanie najbardziej ekologicznej energii elektrycznej w Polsce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jury konkursu swój tegoroczny wybór na Najlepszy Niestandardowy Projekt Marketingowy Roku uzasadniło tym, że "Świeć Się" jest "niestandardowym i chwytliwym pomysłem, który zaangażował rzesze konsumentów i połączył wiele kanałów dotarcia". Projekt w swojej kategorii wygrał między innymi z takimi przedsięwzięciami jak: VERVA Racing Team 2011, Program Testuj Smartfona - promujący markę Play, Cała Polska goli Siarę! - Energizer, czy Historie niezawodnej przyjaźni z Renault.

"Świeć się na święta - z ENERGĄ!" to dwa konkursy - plebiscyt miast i konkurs fotograficzny dla osób indywidualnych. Świąteczna zabawa ENERGI spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno mediów tradycyjnych, internetowych, jak i w social media. W 26 dni od startu akcji informowano o niej w ponad 30 artykułach w 20 tytułach prasowych oraz na ponad 250 stronach internetowych, zarówno w serwisach lokalnych, jak i na oficjalnych stronach miast.

Cała tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 100 tysięcy internautów. Facebookowy profil "Świeć się" odnotował ponad 54 tys. fanów, zaś oficjalny serwis konkursu www.SwiecSie.pl zaliczył ponad 580 tys. wejść. W sumie internauci oddali ponad 63 tys. głosów w plebiscycie i przesłali ponad 3 tysiące zdjęć do konkursu fotograficznego. Strona SwiecSie.pl, obok informacji konkursowych, zawierała m.in. poradnik z artykułami i filmami o tym, jak przystroić choinkę na święta, jak oszczędzać energię oraz jak przygotować bezpieczne iluminacje.

Najwięcej emocji wywołał pojedynek miast. Najładniej oświetlone przestrzenie miejskie internauci wybierali na www.SwiecSie.pl w dwóch etapach: wojewódzkim i finale ogólnopolskim. W finale znalazło się 17 miast: 16 zwycięzców wojewódzkich wybranych z listy 100 kandydatów oraz jedno miasto z "dzikiej karty" zgłoszone przez internautów. Ostatecznie zwyciężył Szczecin, który obok tytułu, otrzymał ufundowany przez spółkę ENERGA Oświetlenie sprzęt AGD i RTV, do przekazania na wybrany przez siebie cel społeczny. Motywacją dla osób zgłaszających w konkursie fotograficznym zdjęcia choinek, domów i ogrodów, była szansa na wygranie atrakcyjnych nagród rzeczowych.

- "Świeć się" stał się już doroczną akcją ENERGI, która jednoczy w świątecznym okresie coraz więcej ludzi z pozytywną energią. Drugie z rzędu wyróżnienie przyznającej Impactory Akademii Mediów i Reklamy to nagroda dla wszystkich członków zespołu pracującego nad projektem. Współpraca wielu wyspecjalizowanych podmiotów przyniosła powtórzenie sukcesu z poprzedniego roku - mówi Jarosław Kozłowski, koordynator projektu z Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA.

W tym roku partnerami Grupy ENERGA (ENERGA SA i Energa Oświetlenie Sp. z o.o.) w konkursie "Świeć Się" byli Praktiker oraz Grupa Gazeta.pl. Za zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy PanMedia Western, działania PR i kontakty z urzędami miast prowadziła agencją Neuron APR, zaś sam konkurs, oficjalną stronę www oraz fanpage Facebookowy przygotowała i prowadziła agencja Ideacto.

W XIV edycji konkursu Impactor do nagród nominowane były także dwa inne przedsięwzięcia ENERGI. W kategorii „Projekt CSR roku” w konkursie uczestniczył program  "Energetyczni obrączkarze Grupy ENERGA", zaś wśród najlepszych eventów roku znalazła się akcja edukacyjna "Planeta Energii".

Nagrodzone i wyróżnione projekty ENERGI, to nie jedyne inicjatywy, które znalazły uznanie  Akademii Mediów i Reklamy. W kategorii „Projekt PR roku” nagrodę otrzymały "Obchody Roku Jana Heweliusza 2011", których partnerem była m.in. Grupa ENERGA. Realizowany przez Miasto Gdańsk oraz kilkadziesiąt instytucji i partnerów społecznych oraz biznesowych projekt zakładał przeprowadzenie aktywności i wydarzeń popularyzujących postać i dokonania wielkiego gdańszczanina. W ramach obchodów odbyło się blisko 400 wydarzeń i aktywności, które zgromadziły łącznie ok. 600 tysięcy uczestników, a materiały drukowane trafiły do prawie 6 mln odbiorców w kraju i poza granicami. Rok Heweliusza ustanowiony był przez Radę Miasta Gdańska oraz Sejm RP.

***

Impactor to prestiżowy i zarazem najstarszy konkurs firm i projektów polskiego przemysłu reklamowego. Laureaci wybierani są przez Akademię Mediów i Reklamy, składającą się z seniorów rynku reklamowego i medialnego. Nad przebiegiem głosowania czuwa Firma Doradcza KPMG.

Nagroda Impactora Projektów przyznawana jest podmiotom w branży marketingowej, których programy oraz sposób wykorzystania narzędzi przy ich realizacji wzbudziły podziw i szacunek.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"