Facebook bezskutecznie zachęca dużych nadawców telewizyjnych do platformy Live, obawy dotyczące reklam i zmiany algorytmu

Według nieoficjalnych informacji Facebook stara się nakłonić dużych nadawców telewizyjnych do ich obecności w serwisie, jednak na razie bez powodzenia. Stacje telewizyjne mają wątpliwości dotyczące sposobu wyświetlania i rozliczania reklam, obawiają się też zmian algorytmu Facebooka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Facebook bezskutecznie zachęca dużych nadawców telewizyjnych do platformy Live, obawy dotyczące reklam i zmiany algorytmu

O sytuacji na linii nadawcy telewizyjni - Facebook poinformował dziennik „The Wall Street Journal” opierając się na własnych źródłach w kierownictwie serwisu.

Zgodnie z doniesieniami Facebook od dłuższego czasu stara się zainteresować nadawaniem treści wideo w serwisie oraz transmisji na żywo na platformie Live dużych nadawców telewizyjnych. Wśród partnerów w negocjacjach mają być m.in. National Football League, Walt Disney Co. i NBC.

Na razie jednak rozmowy nie zakończyły się sukcesem z dwóch powodów. Pierwszy to taki, że nadawcy mają wątpliwości dotyczące ostatnich zmian w algorytmie Facebooka faworyzujących wpisy użytkowników kosztem treści od wydawców. Stacje obawiają się, że nie będą dostatecznie widoczne i eksponowane w news feedzie, co może oznaczać straty.

„WSJ” podkreśla, że nadawcy rozmawiający z Facebookiem są oczywiście zainteresowani wejściem do serwisu, w ten sposób mogą bowiem znacznie zwiększyć swój zasięg i zdobyć miliony użytkowników, szczególnie w segmencie mobilnym.

Wątpliwości wciąż jednak pozostają. Oprócz kapryśnego algorytmu Facebooka nadawcy przyznają, że nie są do końca pewni w jaki sposób będą emitowane i rozliczane reklamy towarzyszące publikowanym przez nich materiałom.

- Gdybyśmy mieli chociaż fundamentalne pojęcie o tym jak ma funkcjonować system sprzedaży reklam, wówczas umowa byłaby jak najbardziej możliwa. Niestety obecnie nie mamy wciąż wystarczających informacji na ten temat - przyznaje w rozmowie z „WSJ” Ron Lamprecht, wiceprezes ds. segmentu cyfrowego w NBCUniversal.

Facebook odbija piłeczkę przyznając ustami swojego rzecznika, że obecnie serwis pracuje nad opracowaniem odpowiedniego rozwiązania i oferty reklamowej dla nadawców, jednak na rezultaty tych działań trzeba jeszcze nieco poczekać.

Wygląda więc na to, że w najbliższym czasie najwięksi nadawcy telewizyjni w USA nie pojawią się na Facebooku.

W ostatnim czasie Facebook jest mocno aktywny w swoim segmencie reklamowym. Serwis zapowiedział wprowadzenie systemu dezaktywującego adblockery i lepsze dopasowanie reklam do potrzeb użytkowników, co wśród ekspertów wypowiadających się dla serwisu Wirtualnemedia.pl wywołało sprzeczne opinie.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"