Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet

W lipcu br. czołowe serwisy w Polsce zanotowały mniejszą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Po 500-800 tys. użytkowników straciły Facebook i YouTube, które wyprzedził Onet.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w lipcu strony Google odwiedziło 215 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu. Z kolei Facebook stracił 480 tys. real users z Polski, a YouTube - aż 840 tys. Te spadki wykorzystał Onet, który miał tylko 120 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, i awansował z czwartego na drugie miejsce.

Z kolei strony WP i Orange odwiedziło 335 tys. real users mniej niż w czerwcu, Gazeta.pl - 520 tys. mniej, a Interii - 345 tys. NK.pl straciła w skali miesiąca 570 tys. użytkowników, o2 - 245 tys., a  Allegro - zaledwie 15 tys.  

Wśród stron objętych audytem site-centric przewodzi pięć największych portali horyzontalnych. Przy czym w porównaniu z czerwcem Allegro wyprzedziło Interię, a Gazeta.pl spadła o dwa miejsca. W drugiej części zestawienia największe spadki zanotowały strony TVN i Muratora - odpowiednio ok. 550 i 500 tys. real users.

Adres google.pl odwiedziło 270 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu, a google.com - 255 tys. mniej. Onet.pl stracił 180 tys. real users, wp.pl - 280 tys., a allegro.pl - 115 tys.

Na stronach wykonano 125 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Onet zanotował 45 mln odsłon mniej, WP i Orange - ponad 115 mln mniej, a Gazeta.pl - prawie 60 mln mniej.

Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 20 minut mniej niż w czerwcu, a w serwisach WP i Orange - 23 minuty mniej. Za to witryny Eurozetu zyskały pod tym względem 15 minut, a strony Polskiego Radia - aż 52 minuty.

Komunikator GG zanotował 160 tys. uruchomień mniej niż w miesiąc wcześniej, Skype - 455 tys. mniej, a Windows Media Player - aż 685 tys. mniej. Winamp stracił prawie 200 tys. uruchomień, a Ipla - 160 tys. 

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 386. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"