Facebook nie tylko dla nastolatków

Wśród 955 milionów osób zarejestrowanych na serwisie społecznościowym Facebook, 65% ma ponad 35 lat. Statystyczny użytkownik ma 38 lat, a najszybciej rosnącą grupą demograficzną są kobiety w wieku powyżej 55 lat. Najstarsza jest 101-letnia Amerykanka. Czy Wasza babcia też jest na Facebooku?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Paradoksalnie, serwis założony przez Marka Zuckenberga powstał z myślą o studentach Harvardu. Konto mogli założyć tylko uczniowie tego uniwersyteu, więc w domyśle Facebook funkcjonował jako miejsce elitarne. Obecnie tylko 9% użytkowników to osoby w wieku od 18 do 25 lat, a więc potencjalni studenci. Portal, będący niegdyś albumem braci uczelnianej, stał się ulubionym miejscem w sieci dla ludzi bez względu na wiek i pochodzenie.

W samej tylko Polsce na Facebooka wchodzi prawie 14 mln internautów, czyli 70% wszystkich użytkowników sieci. Oznacza to, portal ten przegonił w tej klasyfikacji Youtube.com i zajmuje drugie miejsce w rankingu domen, zaraz po Google.pl. Statystyki podbija starsze pokolenie, które zasiadło do komputerów. 47% pięćdziesięciolatków na świecie regularnie korzystających z Internetu, ma profil na serwisach społecznościowych. Średnio co drugi dzień sprawdza go 38% z nich, a 20% dodało tę czynność do swojej codziennej rutyny.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Portret typowego, szarego użytkownika Facebooka przeszedł ewolucję. Zamiast nieopierzonego studenta, mamy do czynienia z dojrzałą osobą w średnim wieku. Zamiast kanału czysto towarzystkiego – ze świetnym polem do marketingu i PR-u. Połowa polskich konsumentów przed zakupem szuka informacji o produkcie w sieci, z czego prawie ¾ z nich jest na Facebooku. Dobry sprzedawca musi być tam, gdzie jego potencjalny klient. Fan page marki to obecnie absolutna konieczność.”

Dojrzałość użytkowników Facebooka to zdecydowany atut serwisu i żyzna gleba dla marketerów. Osoby powyżej 25-ego roku życia najczęściej mają świadomość pieniądza i szukają miejsca, gdzie mogliby go ulokować. Odpowiednio zasiany plon, czyli przemyślana kampania reklamowa na Facebooku może przynieść rzesze nowych zaufanych odbiorców, a co za tym idzie – znaczne profity finansowe.

365 PR  to należąca do GRUPY 365 NET dynamicznie rozwijająca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki - jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku socila media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku.

http://www.facebook.com/365pr

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów