Facebook, należący obecnie do koncernu Meta nie ma ostatnio dobrej passy. Serwis zmaga się z rosnącą konkurencją ze strony innych platform społecznościowych. Za to liczba internautów codziennie zaglądających na Facebooka zmalała kwartał do kwartału pierwszy raz, odkąd koncern po debiucie giełdowym w 2012 r. raportuje co trzy miesiące dokładne dane.
Feed zastępuje News Feed. Po co?
Oprócz problemów z bazą użytkowników Facebook ma także poważne kłopoty z własną cyfrową „tożsamością”. Dotyczy to m.in. rodzaju treści dostarczanych internautom.
Platforma w przeszłości zmieniała algorytm swoje News Feedu, czyli głównej tablicy, z którą stykają się użytkownicy po uruchomieniu aplikacji. W przeszłości dokonywano w tym zakresie istotnych zmian, w ramach których m.in. ograniczano zasięgi treści pochodzących od mediów informacyjnych na rzecz wpisów pochodzących od znajomych czy grup.

Teraz Facebook postanowił dokonać zmiany wizerunkowej News Feedu poprzez skrócenie jego nazwy do pojedynczego słowa Feed.
Facebook przyznał, że z wyjątkiem nowej nazwy na razie w algorytmie i zawartości Feedu nic się praktycznie nie zmieni. To oznacza, że użytkownicy (także ci w Polsce) nie mogą spodziewać się widocznych nowości w funkcjonowaniu serwisu.
Dlaczego zatem Facebook zdecydował się na obecny ruch? Według niektórych spekulacji chodzi o odcięcie Feedu od skojarzeń z treściami newsowymi i uniknięcie kolejnych sporów z wydawcami dotyczących płatności za korzystanie z ich materiałów na platformie.

Z kolei Alex Heath, dziennikarz serwisu The Verge na podstawie własnych źródeł sugeruje, że Feed ma oznaczać w przyszłości ograniczenie dostępności treści o charakterze politycznym, które od dawna budzą poważne kontrowersje w serwisie.











