“Flesz” - nowy tytuł Edipresse o gwiazdach i stylu

W drugiej połowie października br. na rynku pojawi się dwutygodnik “Flesz. Gwiazdy & Style”. To pierwszy magazyn people, który został stworzony według koncepcji 50/50 - połowę pisma zajmą informacje z życia gwiazd, drugą połowę - treści o modzie i urodzie.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

W pierwszej części pisma znajdą się newsy z życia gwiazd, a także dłuższe materiały i wywiady. Natomiast cześć o stylu prezentować będzie modę, urodę, kuchnię czy tematy zdrowotne przez pryzmat gwiazd. Połowa ta będzie mieć też charakter shoppingowy - materiałom towarzyszyć będą prezentacje produktów nawiązujących do ich tematyki. Wyróżnik tytułu stanowić ma zamieszczanie tekstów o stylu już na początku magazynu. We “Fleszu” wzorem „Party” pojawi się rubryka, w której oceniane będą stylizacje gwiazd - poprowadzi ją Dorota Williams, stylistka telewizji TVN.

- To nasz unikalny, autorski projekt - podkreślała na poniedziałkowej konferencji Aneta Wikariak, redaktor naczelna „Flesza” oraz „Party”. Wydawnictwo nad tytułem pracowało od wiosny 2009 roku, przeprowadzono kilka badań jakościowych i ilościowych, projekt cały czas doskonalono. Makietę pisma przygotowały dwie designerki z Nowego Jorku Mary Jane Fahey oraz Mariannie Ochs, a obecnie szefem artystycznym dwutygodnika jest Elżbieta Żochowska. W szacie graficznej magazynu pojawi się piąty fluorescencyjny kolor spoza palety CMYK, a jego okładka będzie lakierowana.

“Flesz” kierowany będzie do kobiet w wieku 18-49 lat, mieszkających w miastach. Magazyn liczyć będzie ok 100 stron, kosztować ma 2,20 zł, a jego nakład wyniesie na początku 500 tys. egz. - Liczymy osiągnięcie sprzedaży na poziomie co najmniej 200 tys. egz. - zapowiada Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza tytułu. Kiedy pismo będzie rentowne?- To tajemnica handlowa, ale raczej inwestujemy w projekty szybko zwracające się - odpowiada Modrzewska.

Zdaniem przedstawicieli Edipresse, „Flesz” utworzy nowy segment wśród pism people. Pozostałe dwa segmenty to magazyny z newsami o gwiazdach i zdjęciami reportażowymi, czyli „Party” i „Show” oraz tytuły z sesjami luksusowymi i wywiadami - „Viva!” i „Gala”. Wydawca zdecydował się poszerzenie portfolio o „Flesza” ze względu dynamikę rozwoju segmentu people - każdy kolejny magazyn powodował bowiem powiększenie rynku tego typu prasy, konkurenci nie tracili. Edipresse nie obawia się także kolejnej fali kryzysu. - Tak skonstruowaliśmy plan biznesowy, by uwzględnić na jakie wpływy reklamowe możemy liczyć - tłumaczy dyrektor wydawnicza “Flesza”.

Wprowadzenie na rynek dwutygodnika (jego dokładnej daty Edipresse jeszcze nie ujawnia) wspierać będzie kampanią, której twarzą zostanie Małgorzata Socha. Działania obejmą m.in. telewizję, radio i internet, a wystartują wraz z wydaniem pierwszego wydania „Flesza”. Budżet kampanii to ponad 6,8 mln zł (więcej na ten temat).

Magazynowi drukowanemu towarzyszyć będzie serwis internetowy fleszstyle.pl, w którym znajdą się materiały o stylu. Będzie stamtąd można pobrać też wydanie elektroniczne „Flesza”, która dostępne będzie także w wersji na tablety.

Wydawnictwo Edipresse Polska w poniedziałek poinformowało także, iż zmiany wprowadzone w sierpniu w dwutygodniku “Show” Wydawnictwa Bauer oparte są o założenia projektu “Flesza”. Edipresse domaga się od Bauera zaniechania naruszenia swoich praw (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"