Fox za 725 mln dolarów kupuje 73 proc. udziałów National Geographic Partners

Koncern filmowo-telewizyjny 21st Century Fox i organizacja National Geographic Society rozszerzają trwającą od 18 lat współpracę dotyczącą do tej pory sektora telewizyjnego. Razem uruchamiają spółkę National Geographic Partners, która będzie zarządzać wszystkimi zasobami National Geographic. 21st Century Fox za 725 mln dolarów obejmie 73 proc. jej udziałów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Fox za 725 mln dolarów kupuje 73 proc. udziałów National Geographic Partners
fot. Shutterstock.com

National Geographic Society będzie zarządzać zarówno kanałami telewizyjnymi National Geographic, jak też innymi zasobami należącymi dotychczas do National Geographic Society: tytułami prasowymi, serwisami internetowymi, studiem produkcyjnym, wydawnictwami książkowymi, katalogami oraz prawami licencyjnymi i sprzedażą internetową.

Spółką będzie kierować zarząd złożony po połowie z przedstawicieli 21st Century Fox i National Geographic Society, prezes reprezentujący każdą z firm będzie zmieniał się co rok (jako pierwszy tę funkcję będzie pełnić Gary Knell, szef National Geographic Society), natomiast stanowisko CEO obejmie Declan Moore, od 20 lat związany z National Geographic, ostatnio jako chief media officer.

W nowej firmie 21st Century Fox będzie mieć 73 proc. udziałów, wnosząc za to do jej kapitału 725 mln dolarów. Oznacza to, że kapitalizacja spółki wyniesie ponad miliard dolarów. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca br.

- Wierzymy w misję National Geographic Society, żeby pokazywać świat poprzez naukę i edukację. Staramy się przy tym skupić w naszym portfolio na marki niepodważalnie atrakcyjne dla odbiorców. Poprzez tę współpracę łączymy wszystkie media i oferty konsumenckie pod marką parasolową National Geographic, jedną z najbardziej cenionych na świecie, co tworzy ogromne możliwości biznesowe, także w środowisku cyfrowym - skomentował James Murdoch, CEO w 21st Century Fox. - Teraz będziemy mieć odpowiednią skalę i zasięg, żeby kontynuować naszą misję przez długi okres - zapowiedział Gary Knell.

21st Century Fox i National Geographic Society współpracują od 18 lat. Dotychczas miały dwie wspólne spółki działające w sektorze telewizyjnym: jedna zajmowała się dystrybucją kanałów w Stanach Zjednoczonych, a druga - na pozostałych rynkach. W każdej Fox miał 70 proc. udziałów, a National Geographic - 30 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

"Kiedy ktoś kocha bardziej". Turecki hit telewizyjny w TTV

"Kiedy ktoś kocha bardziej". Turecki hit telewizyjny w TTV

100-lecie Plebiscytu "Przeglądu Sportowego". Ruszyło głosowanie na Najlepszego Sportowca Polski 2025

100-lecie Plebiscytu "Przeglądu Sportowego". Ruszyło głosowanie na Najlepszego Sportowca Polski 2025

Dziennikarka Polsat News z nagrodą Złoty BohaterON

Dziennikarka Polsat News z nagrodą Złoty BohaterON