„Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) to jedyny dziennik ze średnią sprzedażą ogółem powyżej 100 tys. egz. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa od kwietnia do czerwca 2024 roku sprzedawał się przeciętnie w 112 404 egz., co wobec 124 863 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 9,98 proc.
Nieco mniejsza była dynamika spadku sprzedaży „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - zanotował on zmniejszenie o 6,28 proc. do 65 322 egz.
Natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora) przy spadku o 14,89 proc. rok do roku sprzedaje się już prawie dwa razy gorzej od „SE”. Poziom sprzedaży „GW” zmalał do 33 607 egz.
„Rzeczpospolita” z mniejszą przewagą nad „DGP”
Po kilkanaście proc. zmniejszyła się sprzedaż jeszcze trzech tytułów. „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zanotowała spadek o 18,03 proc. do 25 220 egz., „Dziennik Gazeta Prawna” - spadek o 11,47 proc. do 23 953 egz., a „Parkiet Gazeta Giełdy” (Gremi Media) - o 12,65 proc. do 2 893 egz.

Mniej straciły inne dzienniki o tematyce gospodarczo-prawnej. Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Gofin) poszła w dół o 8,34 proc. do 17 738 egz., a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 2,38 proc. do 13 028 egz.
Jedynym tytułem ze wzrostem jest „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), od początku ub.r. ukazujący się tylko dwa razy w tygodniu. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 12,77 proc. do 22 391 egz.
„Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-sprzedaży
Jeśli chodzi o sprzedaż wydań cyfrowych liderem jest „Dziennik Gazeta Prawna”, którego wynik rok do roku zmalał z 15 746 do 15 595 egz. Wzrosty osiągnęły natomiast m.in. „Rzeczpospolita” (z 14 079 do 14 201 egz.), „Puls Biznesu” (z 10 572 do 10 740 egz.) oraz „Gazeta Podatkowa” (z 4 569 do 4 668 egz.).

Dane dotyczące e-sprzedaży uwzględniają pojedyncze egzemplarze cyfrowe, a nie subskrypcję obejmującą dostęp do e-wydań i serwisów internetowych dzienników przez określony czas. W obszarze subskrypcji cyfrowych zdecydowanie na czele jest „Gazeta Wyborcza”, która na koniec ub.r. miała sprzedanych 303,3 tys. płatnych dostępów internetowych.











