Gdańsk walczy z chaosem reklamowym

W Gdańsku zaczęła się likwidacja reklam umieszczonych niezgodnie z regulacjami, które wydał ostatnio prezydenta miasta. W ostatnich dniach zniknęły m.in. wielkoformatowe reklamy zlokalizowane w północnej części wysepki we Wrzeszczu.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Gdańsk walczy z chaosem reklamowym
Shutterstock.com

- Chociaż istniejące ustawodawstwo nie daje miastom instrumentów prawnych niezbędnych do całkowitego opanowania chaosu reklamowego, to dzięki zarządzeniu prezydenta Gdańska mamy szansę na poprawę estetyki przynajmniej niektórych miejsc. I tak, w 2013 roku za cel postawiliśmy sobie uporządkowanie reklam przede wszystkim wzdłuż głównej arterii miasta - od al. Grunwaldzkiej do ul. Okopowej oraz w Śródmieściu. Miejscem, w którym liczba reklam radykalnie się zmniejszy będzie tzw. wysepka we Wrzeszczu (skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Słowackiego) -  mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji miasta gdańskiego magistratu.

W ostatnich dniach zniknęły wielkoformatowe reklamy zlokalizowane po północnej stronie wysepki. Ogromna reklama po stronie południowej, jak również inne nośniki wzdłuż Grunwaldzkiej, niezgodne z przyjętymi zasadami, mają zniknąć do końca tego roku.

W trakcie likwidacji są też reklamy szpecące krajobraz otuliny Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, przy ul. Spacerowej w rejonie ZOO. Znikają też nośniki z plaż, szkół i innych placówek miejskich. Praktycznie nie ma już banerów na ogrodzeniach tych obiektów, z wyjątkiem krótkich, okolicznościowych ekspozycji.

grafika

Demontaż reklamy przy  ul. Grunwaldzkiej w Gdańsku

- Jestem przekonany, że do końca roku zgodnie z deklaracjami, zniknie dzięki temu także część reklam z terenów prywatnych, m.in. nośnik przesłaniający widok na budynek Nowego Ratusza, czy ograniczony zostanie bałagan na działce po dawnej piekarni Rogalik. Dzięki takiej współpracy zniknęły już dziesiątki reklam z przestrzeni miasta, między innymi kilkanaście nośników z rejonu ul. Szerokiej i Szklary - mówi Michał Szymański.

Szansą na uporządkowanie kwestii reklam w całym kraju będzie ustawa o ochronie krajobrazu, która ma stworzyć instrumenty prawne dla takiej ochrony. Projekt jest inicjatywą prezydenta Bronisława Komorowskiego (przeczytaj więcej na ten temat).

W połowie br. było w Polsce 91,6 tys. nośników reklamy outdoorowej, z których 23 tys. działało w Warszawie, a 6,2 tys. w Trójmiejście (według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej - zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online