Decyzja ogłoszona na stronach Getty Images zbiegła się w czasie z wprowadzoną we Francji ustawą nakazującą oznaczanie zdjęć i reklam, które poddano obróbce graficznej m.in. w Photoshopie - trzeba na nich umieszczać napis „Photographie retouchée”. Kara za brak takich oznaczeń wynosi 30 proc. budżetu kampanii reklamowej ale nie mniej niż 37,5 tys. euro.
Getty Images zapowiedziała, że od początku października br. nie przyjmuje do swojej bazy zdjęć na których w sposób cyfrowy zmieniono całą sylwetkę lub fragmenty ciała fotografowanych kobiet.
Getty Images precyzuje, że niedopuszczalne przez regulamin jest takie modyfikowanie wizerunku modelki, dzięki któremu na zdjęciu wydaje się ona szczuplejsza lub bardziej kształtna niż w rzeczywistości.
Jednocześnie zaznaczono, że nadal dopuszczalne są zdjęcia, na których dokonano drobnych korekt wyglądu – chodzi m.in. o zmianę oświetlenia, odcienia włosów czy poprawę niewielkich mankamentów urody.

Decyzja dotyczy zarówno głównego serwisu Getty Images, jak też należącej do agencji platformy iStock.











