Średnia sprzedaż ogółem tyglodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w pierwszych trzech kwartałach 2012 roku wyniosła 141 865 egz. i była o 0,03 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym okresie sprzedawał się on średnio w liczbie 131 715 egz., notując wzrost o 1,32 proc.
Z miejsca drugiego na trzecie spadła natomiast „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”), której wynik sprzedażowy zmalał o 5,12 proc. do 127 585 egz.
Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach br. zanotował znajdujący się na miejscu czwartym „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż w tym okresie wyniosła 118 347 egz., czyli o 13,69 proc. więcej niż rok wcześniej. Od końca marca br. redaktorem tego pisma został Tomasz Lis.

Do początku lutego br. Lis kierował tygodnikiem „Wprost” (AWR „Wprost”), którego sprzedaż ogółem spadła o 20,56 proc. do 76 412 egz. Tomasza Lisa na fotelu szefa tego pisma zastąpił Michał Kobosko. ”Wprost” pozostał jednak na piątej lokacie.
Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), plasujący się na ósmej pozycji. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 40,17 proc. i wyniosła 20 623 egz.
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,30 proc.











