Grupa Emirates publikuje piąty roczny raport środowiskowy

DUBAJ, ZEA, 28 stycznia 2016 r. – Grupa Emirates, złożona z linii Emirates i spółki dnata, opublikowała piąty roczny raport środowiskowy obejmujący rok budżetowy 2014-2015.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W przygotowanym przez firmę PricewaterhouseCoopers raporcie przedstawiono wpływ na środowisko różnych działań Grupy, m.in. operacji lotniczych, przewozów cargo i obsługi naziemnej realizowanych przez spółkę dnata, a także różnych usług handlowych – od projektowych po gastronomiczne.

Emirates i dnata inwestują w rozwój zgodnie z rosnącym zapotrzebowaniem klientów i możliwościami na rynku globalnym. W miarę rozwoju naszej działalności stajemy się coraz bardziej świadomi naszej odpowiedzialności za ochronę środowiska i społeczności, które obsługujemy. Zdajemy sobie sprawę, że nasze działania na rzecz ograniczenia zużycia zasobów nie tylko zmniejszą nasze oddziaływanie na środowisko, ale także pozwolą zwiększyć odporność Grupy Emirates na sytuacje kryzysowe – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.

Jeśli chodzi o gospodarowanie środowiskiem, koncentrujemy się na kilku obszarach, w których naszym zdaniem możemy odnieść najlepsze rezultaty. Wiemy jednak, że liczy się każda, nawet najdrobniejsza inicjatywa, zwłaszcza gdy zostanie zrealizowana w skali globalnej. Raport środowiskowy świadczy o naszych dotychczasowych postępach i nieustających staraniach na rzecz poprawy wyników związanych z ochroną środowiska – dodał prezes zarządu Grupy Emirates.

Operacje lotnicze oddziałują na środowisko w największym stopniu spośród wszystkich działań Grupy Emirates. W roku 2014-15 linie Emirates nadal powiększały swoją flotę o nowe samoloty, wycofując z eksploatacji starsze maszyny i kładąc nacisk na paliwooszczędne rozwiązania.

Specjaliści Emirates od operacji lotniczych współpracowali z instytucjami państwowymi w krajach z całego świata, m.in. USA, Austrii, Francji, Etiopii, Kenii, Pakistanie, na Malcie czy Seszelach – a także w sąsiednim emiracie Szardża – w celu wprowadzenia lub zatwierdzenia nowych procedur nawigacyjnych według koncepcji Performance-Based Navigation (PBN), które mają na celu ograniczenie zużycia paliwa i zwiększenie bezpieczeństwa lotów.

W latach 2014-2015 Emirates wprowadziły do floty 24 nowe samoloty i wycofały 10 starszych, utrzymując średni wiek maszyn na poziomie 75 miesięcy, czyli niemal dwukrotnie niższym od średniej wśród przewoźników – 140 miesięcy.

Do najważniejszych osiągnięć w minionym roku należało dalsze ograniczenie emisji hałasu przez samoloty, nieznaczne zmniejszenie całkowitego zużycia paliwa przez flotę mimo trudności natury operacyjnej, na które przewoźnik nie miał wpływu, a także zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów naziemnych.

Wszystkie samoloty Emirates* spełniają najsurowsze normy Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu, a nowe dostawy Airbusów A380 i Boeingów 777 pomogły zredukować hałas znacznie poniżej limitu wyznaczonego w rozdziale 4 norm ICAO.

Całkowita wydajność floty Emirates w roku 2014-2015 wzrosła o 1% i wyniosła 0,3057 litrów paliwa na tonokilometr, co stanowi wynik o 14% lepszy w porównaniu ze średnią IATA (statystyki IATA WATS, wydanie 59). W osiągnięciu tak dobrego rezultatu nie przeszkodziło zamknięcie lotnisk ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa w różnych częściach świata, co zmusiło Emirates do wyznaczenia dłuższych tras w celu ominięcia tych obszarów. W dodatku ze względu na zamknięcie pasów startowych na lotnisku w Dubaju na 80 dni samoloty musiały zabierać większy niż zwykle zapas paliwa, co również wpłynęło na poziom jego zużycia.

Jeśli chodzi o obsługę naziemną, spółka dnata w Dubaju odebrała 30 nowych ciągników samolotowych, zastępując pojazdy z silnikiem diesla używane na lotnisku Dubai International. Ciągniki produkowane przez firmy TUG Technologies Corporation i Charlatte America nie emitują zanieczyszczeń powietrza.

Do zmniejszenia emisji środków zanieczyszczających powietrze przez pojazdy naziemne przyczyniły się także nowe przepisy wprowadzone przez rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Po ogłoszeniu w 2014 roku rządowych wymogów dotyczących składu chemicznego paliw, w pojazdach naziemnych Grupy w ZEA zaczęto stosować olej napędowy o niskiej zawartości siarki. Nowe paliwo zawiera 10 ppm siarki, zdecydowanie mniej w porównaniu z 500 ppm w poprzednim składzie, dzięki czemu znacznie zmniejszy się emisja cząstek stałych.

Pełna wersja raportu dostępna jest tutaj.

*z wyjątkiem dwóch samolotów towarowych Boeing 747 wynajętych w ramach umowy wet lease

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów