Strony Google w sierpniu br. odwiedziło 23,28 mln polskich internautów (rozumianych jako realni, a nie unikalni użytkownicy), o 484,1 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, w związku z czym zasięg witryn zmalał o 0,81 pkt proc., do 94,5 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Z miesiąca na miesiąca spadki liczby użytkowników i zasięgu zanotowała zdecydowana większość z 20 najpopularniejszych grup serwisów (porównywanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest niemiarodajne, bo w połowie br. po odniesieniu statystyk Megapanelu do zaktualizowanych danych NetTracka prawie wszystkie serwisy zyskały po kilkanaście procent odwiedzających). Najwięcej straciły YouTube (537,3 tys. użytkowników i 1,26 pkt proc. zasięgu), Grupa Onet-RASP (530,8 tys. użytkowników i 1,27 pkt proc. zasięgu), Grupa Gazeta.pl (548,6 tys. użytkowników i 1,61 pkt proc. zasięgu) i Grupa Cyfrowego Polsatu (507,5 tys. użytkowników i 1,79 pkt proc. zasięgu).

W czołówce niewielkie wzrosty osiągnęły jedynie Facebook i strony Grupy TVN. Portal społecznościowy mimo straty 227,5 tys. polskich użytkowników zanotował minimalnie wyższy zasięg (o 0,05 pkt proc.), natomiast serwisy nadawcy telewizyjnego zyskały 24,8 tys. odwiedzających i 0,42 pkt proc. zasięgu.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-sierpniu-2015-roku ##
Grupa Wirtualna Polska jak większość wydawców zanotowała spadek (o 459,2 tys. użytkowników i 0,97 pkt proc. zasięgu), przy czym jest on mniejszy niż w przypadku Onetu i RASP, dlatego jej przewaga zasięgowa nad konkurentem wzrosła ze 189,3 tys. do 260,9 tys. użytkowników.

Wśród najpopularniejszych polskich grup serwisów, objętych audytem site-centric, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP są na czele ze sporą przewagą nad Grupą Allegro-GG, której strony zanotowały w sierpniu 16,92 mln użytkowników, o 339,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, co przełożyło się na spadek zasięgu o 0,54 pkt proc.
Grupa Interia.pl straciła w skali miesiąca 475,8 tys. odwiedzających i 1,23 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl - 548,6 tys. użytkowników i 1,61 pkt proc. największy spadek zanotowały strony Grupy TVP: 749,1 tys. użytkowników i 2,85 pkt proc. zasięgu.

Oprócz Facebooka niewielkie wzrosty zasięgu procentowego w czołowej dwudziestce domen osiągnęły w sierpniu jeszcze tylko Blogspot.com (o 0,54 pkt proc.), Fakt.pl (o 0,2 pkt proc.) i TVN24.pl (o 0,15 pkt proc.).
Za to Google.pl straciło 715,2 tys. użytkowników i 1,77 pkt proc. zasięgu, Google.com - 776,8 tys. i 2,32 pkt proc., Gazeta.pl - 621,4 tys. i 2,09 pkt proc., a Money.pl - 573,1 tys. i 2,04 pkt proc.

Na stronach Grupy Allegro-GG internauci wykonali w sierpniu o 124,6 mln odsłon krajowych więcej niż w lipcu (to 3,2 proc. w górę), na stronach Grupy Onet-RASP - o 16,4 mln więcej (wzrost o 0,5 proc.), a w witrynach Grupy Interia.pl - o 23,4 mln więcej (2 proc. w górę).
Z kolei Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek o 19,9 mln odsłon krajowych (czyli 0,6 proc.), Grupa Demotywatory.pl - o 13,3 mln (5,3 proc.), Bezuzyteczna.pl - o 12,4 mln (10,3 proc.), Ulub.pl - o 14,8 mln (13 proc.), a Grupa Cyfrowy Polsat - o 13,4 mln (14,4 proc.).

Skype osiągnął w sierpniu 10,18 mln uruchomionych aplikacji, o 79,6 tys. mniej niż miesiąc wcześniej (mimo to zasięg programu wzrósł o 0,18 pkt proc., do 41,3 proc.).
Windows Media Player zanotował spadek o 327,9 tys. uruchomionych aplikacji i 0,89 pkt proc. zasięgu, komunikator GG - o 267,9 tys. i 0,9 pkt proc., Winamp - o 134,4 tys. i 0,43 pkt proc., a Ipla - o 137,8 tys. i 0,46 pkt proc.
Natomiast OneDrive zyskał w skali miesiąca 144,3 tys. uruchomionych aplikacji i 0,7 pkt proc. zasięgu.












