Grupy Lotos ma już ponad 31 proc. udziału w hurtowym rynku paliw

Udział Grupy Lotos w hurtowym rynku paliw wzrósł o 3,1 punktu proc. do 31,3 proc. w 2010 roku, podał Lotos powołując się na raport Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN). Udział GL w rynku sprzedaży detalicznej wzrósł natomiast do 7,3 proc..

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

„Osiągniecie 31,3% udziału w krajowym rynku paliw oznacza, że już w ubiegłym roku Lotos przekroczył zakładany w strategii na lata 2011-2015 30-procentowy próg udziałów" – czytamy w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że  szczególnie udany dla Lotosu okazał się ostatni kwartał 2010 r., gdyż sprzedaż paliw płynnych przez koncern utrzymywała się w tym okresie na wysokim poziomie, podczas gdy konsumpcja benzyn i oleju napędowego (grudzień 2010 r.) w Polsce miała tendencję spadkową.

„Dane jakie opublikował POPiHN okazały się lepsze od naszych szacunków" – skomentował prezes Paweł Olechnowicz. Zaznaczył, że ten wynik potwierdza wcześniej podjęte działania służb handlowych spółki, ukierunkowanych na sprzedaż większych wolumenów produktów, pochodzących z instalacji uruchomionych w ramach Programu 10+.

„Teraz, dzięki dodatkowym ilościom paliw motorowych, które zyskujemy za sprawą instalacji 10+, jesteśmy w stanie utrzymać 30-procentowy poziom udziału w rynku. Pamiętajmy, że polski rynek ciągle rośnie, więc samo utrzymanie w nim udziałów nie jest łatwe i wymaga ciągłego zwiększania sprzedaży" – podsumował wiceprezes GL ds. handlu  Maciej Szozda.

Już w lutym ubr. Przedstawiciele spółki przewidywali, że udział Grupy Lotos w hurtowym rynku paliw może wzrosnąć do 30%, szybciej niż w 2012 roku, jak przewiduje strategia. Na koniec 2009 roku Lotos osiągnął udział w rynku paliw na poziomie 28,3%, o 2,9 pkt proc. więcej niż na koniec 2008 roku.

W poniedziałek Lotos podał też, że udział GL w rynku sprzedaży detalicznej wzrósł do  7,3%, wobec 7% na koniec III kwartału 2010 roku.

Grupa Lotos, w ramach strategii do roku 2015 roku, przewidującej osiągnięcie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym, może uruchomić 100-150 nowych stacji paliw, poinformowała wcześniej spółka.

Wiceprezes Szozda podał wtedy,  że 1 punkt procentowy udziału w rynku Lotos chce osiągnąć poprzez wzrost organiczny, a 2 punkty proc. poprzez pozyskanie nowych stacji paliw.

W ramach rozwoju sieci detalicznej Lotos chce uruchomić sieć ekonomiczną, jeszcze w 2011 roku.

Obecnie sieć stacji Lotosu liczy ok. 315 obiektów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online