IDC - szybszy wzrost dla nowych form reklamy w sieci

Zmiany na rynku reklamy online mogą zapowiadać kłopoty dla Google.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Zdaniem IDC, o ile reklamy w wyszukiwarkach internetowych utrzymają swoją pozycję na rynku tego typu materiałów, w kolejnych latach ich znaczenie może być coraz mniejsze. Przychody rynku reklam internetowych w minionym roku sięgnęły w Stanach Zjednoczonych 16,9 mld dolarów. W 2011 roku będzie to jednak już 31,3 mld (roczny średni wzrost w badanym okresie wyniesie około 13,5 proc.). Wiele z tych pieniędzy przypadnie reklamom we wschodzących obecnie formatach, pozostawiając mniejszą niż obecnie część reklamom z wyszukiwarek. O ile w minionym roku materiały reklamowe w wyszukiwarkach odpowiadały za około 40 proc. przychodów na największym rynku internetowym świata, w 2011 roku ma to być już 32 proc.

Zmiana może okazać się bolesna dla Google, którego biznes reklamowy w sieci opiera się w przeważającej części właśnie na reklamach wyświetlanych podczas przeszukiwania sieci. Tymczasem zdaniem analityków, razem z rozwojem infrastruktury szerokopasmowych połączeń rośnie zainteresowanie reklamowdawców takimi formami przekazu jak reklamy wideo. To one w najbliższych latach zanotują najszybsze wzrosty.

Nie jest jednak sztuką przewidzieć, że w tak zmieniających się warunkach reklamowych w sieci, Google, ale i inni wielcy gracze rynku reklamy internetowej, będą bezczynnie przyglądać się zachodzącym zmianom i kurczącym się przychodom.

Źródło: TG Daily - pclab.pl

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele