Informacyjna kampania abonamentowa

Od 30 maja w Telewizji Polskiej ponownie będzie można zobaczyć spoty informacyjne dotyczące abonamentu telewizyjnego

matteo
matteo
Udostępnij artykuł:

 Kampania potrwa od 30 maja do 10 lipca br. W tym czasie w TVP1, TVP2 i w TVP3 Regionalnej emitowany będzie 45-sekundowy film informacyjny, którego bohaterką jest pani Maria, właścicielka hotelu w Warszawie. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi abonentów instytucjonalnych, właścicieli i osób zarządzających firmami na przepisy prawne, które zobowiązują firmy do opłacania abonamentu za każdy odbiornik radiowy i telewizyjny, jak również za radioodbiorniki w samochodach.

Charakter spotu jest spójny z filmami pokazywanymi w kampanii skierowanej do odbiorców indywidualnych. Kampania, w której TVP dziękowała swoim widzom za płacenie abonamentu, przeprowadzona była na przełomie 2004/2005. Podobnie jak poprzednio, nowy film wyprodukowała Agencja Produkcji Audycji Telewizyjnych TVP S.A. na zlecenie Biura Marketingu i Promocji TVP S.A. Autorami scenariusza są Piotr Krochmalski (Art Director) i Grzegorz Maj (copywriter). Spot wyreżyserował Tomasz Nalewajek, muzykę skomponował Leszek Biolik, a operatorem był Marian Prokop. Wszystkie filmy zobaczyć można na stronie www.tvp.pl/abonament, na której znajdują się także informacje o zasadach płatności abonamentu RTV.

Jednocześnie Telewizja Polska przypomina widzom, iż z dniem 16 czerwca br. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dziennik Ustaw Nr 85, poz.728.). Uchwalenie nowej ustawy było konieczne po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego z 9 września 2004 r., który uznał, że abonament radiowo-telewizyjny ma charakter daniny publicznej i zasady określania jego wysokości powinny być zawarte w ustawie, a nie jak dotąd – w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Zgodnie z ustawą wysokość miesięcznej opłaty abonamentowej za używanie odbiornika radiofonicznego wynosi 0,7 procent minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (około 5,70 zł). Opłata abonamentowa za używanie odbiornika telewizyjnego lub odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego wynosi 2,2 procent wynagrodzenia, o którym wyżej mowa (około 18 zł miesięcznie). Wysokość abonamentu na dany rok, w określonych ustawą granicach, będzie w rozporządzeniu ustalać KRRiT. Wejście w życie nowych przepisów nie zmienia ustalonej wcześniej przez KRRiT wysokości abonamentu RTV na 2005 r., od stycznia br. wynoszącej 15,80 zł miesięcznie, a przy płatności za pół roku z góry - 91,90 zł.  

matteo
Autor artykułu:
matteo
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+