Inmedio wciąż ze stratą. Sprzedaje nieco mniej

Sieć saloników prasowych Inmedio, której większościowym udziałowcem jest holding Eurocash, w minionym kwartale przy niewielkim spadku przychodów zanotowała 4,5 mln zł straty netto. Eurocash chce sprzedać posiadane walory spółki.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Inmedio wciąż ze stratą. Sprzedaje nieco mniej
Salonik Inmedio

Przychody sprzedażowe Inmedio w trzecim kwartale 2025 roku wyniosły 194,2 mln zł, co wobec 197,24 mln rok wcześniej oznacza spadek o 1,5 proc. Kwartalne wpływy ze sprzedaży towarów (czyli m.in. prasy, książek, napojów i przekąsek) zmalały r/r ze 186,35 do 185,5 mln zł, zaś z usług (m.in. doładowań telefonicznych) – z 10,89 do 8,7 mln.

Koszty sprzedanych towarów zmniejszyły się ze 159,84 do 155,34 mln zł, koszty sprzedaży – 36,5 do 36,23 mln, a koszty finansowe – z 3,32 do 1,28 mln.

Z kolei wydatki w zakresie ogólnego zarządu (m.in. na pracowników) poszły w górę z 5,31 do 5,81 mln zł.

Przez trzy kwartały 16 mln zł straty

Spółce udało się nieco ograniczyć stratę: na poziomie operacyjnym z 4,36 do 3,41 mln zł, a w ujęciu netto – z 4,66 do 4,56 mln.

W ujęciu trzech kwartałów przychody sprzedażowe Inmedio zmalały r/r o 0,6 proc. do 567,19 mln zł. Koszty sprzedażowe wzrosły zaś ze 107,19 do 108,7 mln zł, a wydatki w zakresie ogólnego zarządu poszły w dół z 21,93 do 17,41 mln.

Strata operacyjna zmalała z 16,87 do 13,07 mln zł, a strata netto – z 17,76 do 16,01 mln.

Wyniki finansowe Inmedio
Wyniki finansowe Inmedio © Licencjodawca

Ubywa saloników Inmedio

Na koniec marca 2025 roku działało 393 saloników Inmedio, wobec 411 kwartał wcześniej i 432 na koniec 2023 roku. W kolejnych sprawozdaniach finansowych Eurocashu nie podawano nowych danych na ten temat.

Natomiast w kwietniu br. holding ogłosił, że chce sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio. Do szukania nabywcy zaangażował doradcę transakcyjnego. Zaznaczył, że sprzeda owe walory w przypadku "otrzymania od inwestora oferty, która będzie racjonalna w odniesieniu do wartości godziwej Inmedio".

Eurocash 51 proc. udziałów Inmedio kupił w połowie 2014 roku od HDS Polska, spółki należącej do grupy Lagardère Services. Równocześnie porozumiał się z nią co do rozwoju w modelu franczyzowym sklepów convenience pod marką 1minute.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?