Interia z kampanią edukacyjną na temat cyberprzestępczości

Grupa Interia w czwartek uruchomi projekt edukacyjny „Świadomi w sieci”, którego celem jest popularyzacja wiedzy na temat zagrożeń w internecie.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Interia z kampanią edukacyjną na temat cyberprzestępczości
Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będą pojawiały się co dwa tygodnie na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia (fot. materiały prasowe)

Projekt jest kontynuacją prospołecznych akcji Interii, m.in. „Wirtualny znaczy realny” i „Interia bez hejtu”. Jego partnerem merytorycznym jest Asseco Poland.

„Już prawie wszyscy funkcjonujemy w dużym stopniu w wirtualnej rzeczywistości. Przez Internet robimy zakupy, płacimy rachunki, zamawiamy posiłki i komunikujemy się ze światem. Korzystanie z nowości i wygodnych rozwiązań często jednak wiąże się z licznymi zagrożeniami. Czasami wystarczy jeden telefon, sms, email albo niefortunne kliknięcie w link, żeby cyberprzestępca przywłaszczył nasze poufne dane albo oszczędności. W nowym cyklu »Świadomi w sieci« chcemy pomagać naszym użytkownikom lepiej rozpoznawać potencjalne niebezpieczeństwo. Znajomość pewnych mechanizmów okazuje się bowiem w wielu przypadkach najlepszą formą ochrony przed atakami w Internecie” – mówi cytowany w komunikacie Paweł Czuryło, zastępca redaktora naczelnego w Grupie Interia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/interia-pl-nowy-layout-strona-glowna-desktop-kiedy-premiera,7170099429127809a ##

W ramach projektu w portalu pojawią się praktyczne materiały, które mają w przystępny sposób przybliżyć użytkownikom Interii tematykę cyberbezpieczeństwa. Poznają oni m.in. skuteczne sposoby ochrony przed najpopularniejszymi metodami stosowanymi przez przestępców w internecie (phishing, vishing, keyloggery, malware, ransomware). Znajdą także porady dotyczące bezpiecznego korzystania ze sklepów internetowych oraz bankowych usług online. Swoją wiedzę użytkownicy będą mogli przetestować w interaktywnym quizie. Dodatkowo odbędzie się webinar z ekspertem ds. bezpieczeństwa w sieci.

Błędy ludzkie najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa

„Przyspieszona cyfryzacja i przeniesienie wielu obszarów naszego życia do świata online niesie za sobą olbrzymie korzyści, ale powoduje także wzrost ilości cyberataków, które dotykają zarówno firmy, jak i konsumentów. Mogą one mieć negatywne skutki finansowe, biznesowe czy prawne. Najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa jest błąd ludzki, dlatego tak ważna jest edukacja na temat zagrożeń w świecie online. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji chce upowszechniać wiedzę dotyczącą cyberzagrożeń i podnosić kompetencje Polaków w tym obszarze” – mówi Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/interia-laczy-serwisy-nowe-technologie-interia-menway-i-geekweek,7170106836629633a ##

Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będą pojawiały się co dwa tygodnie na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji