Internet: mało doceniany, słabo rozumiany

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Internet jest raczej przeciętnie oceniany jako medium promocyjne przez polskie firmy a krajowym przedsiębiorcom brakuje wiedzy na temat tego, jak można wykorzystać globalną sieć do celów komercyjnych, wynika z badania przeprowadzonego w Katedrze Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Niemal wszystkie badane firmy twierdzą jednak, że już teraz polskie przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać Internet do własnych celów.

Badanie, w którym udział wzięło blisko 500 firm posiadających dostęp do Internetu, wykazało, że Internet jest oceniany nieco gorzej niż media tradycyjne i utarte metody promocji. Zdecydowanie i nieco lepiej niż media tradycyjne ocenia Internet tylko 24,1% ankietowanych firm, dwukrotnie bardziej liczna (48,4%) jest grupa uznających wyższość mediów tradycyjnych a 15,6% ocenia potencjał sieci jako porównywalny z mediami tradycyjnymi. Ponad połowa badanych firm (53,4%) zdecydowanie twierdzi jednak, że zamierza wykorzystywać Internet w najbliższym czasie do promocji swoich produktów, raczej zamierza to robić 22%. Sceptycznie do reklamowego wykorzystania Internetu podchodzi 8,9% ankietowanych.

Niedostatek informacji na temat samego Internetu odczuwa 47,6% badanych firm a ponad połowa (55,3%) uważa, że brakuje im wyczerpujących informacji na temat możliwości wykorzystania Internetu w biznesie. Ponad trzy czwarte przedsiębiorstw (77,8%) uznaje, że Internet nie jest bynajmniej "przereklamowany" a podobny odsetek (73,2%) sądzi, że Internet ma przewagę nad innymi sposobami komunikacji. Blisko dwie trzecie badanych (62,8%) uważa, że możliwości wykorzystania tego medium są jak na razie ograniczone. Prawie wszystkie firmy (96%) twierdzą, że Internet będzie bardzo ważny w przyszłości. Powszechnie też uznaje się (96,7%), że polskie firmy już w chwili obecnej powinny wykorzystywać Internet do realizacji własnych celów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele