Jak rynek Call Center przywita rok 2012?

Outsourcing, ergonomia pracy, Unified Communications to spodziewane kierunki rozwoju polskiego rynku Call Center w nadchodzącym 2012 roku – prognozuje Jabra, producent zestawów słuchawkowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z prognoz marki Jabra, producenta innowacyjnych zestawów słuchawkowych wynika, że Polski rynek call center w 2011 upłynął pod znakiem outsourcingu. Ten trend utrzyma się również w najbliższym czasie, a Polska nadal będzie pretendować do tytułu lidera usług outsourcingowych.

Zdaniem Tomasza Millera, Product Managera, Jabra, Veracomp, przyczyn rosnącego zainteresowania outsourcingiem call center w 2012 można upatrywać w zmianach globalnej koniunktury gospodarczej.

„Kryzys i spowolnienie gospodarcze to bardzo dobry czas dla outsourcerów. Nie ma zatem wątpliwości, że zlecanie usług na zewnątrz, zwłaszcza w przypadku tych wymagających rozbudowanej infrastruktury, jest zdecydowanie tańsze”

– twierdzi Miller.

Firmy szukając sposobu na redukcję kosztów będą sięgać po rozwiązania atrakcyjne kosztowo, które dodatkowo gwarantują wysoką jakość wykonywanych usług. Według ostatnich badań Call One, z outsourcingu call center korzysta

już 21 proc. polskich przedsiębiorstw, a w ciągu najbliższych dwóch lat ta liczba może wzrosnąć o kolejne 16 proc. Rośnie również znaczenie Polski jako „serca outsourcingowego” Europy.

„Polska to kraj atrakcyjny dla potencjalnych inwestorów. Za zewnętrznym zleceniem usług call center polskim konsultantom przemawia pozytywna opinia o jakości

i efektach ich pracy oraz dobra, centralna lokalizacja kraju” – wyjaśnia Natasa Peric, Marketing Manager Jabra na Środkowo – Wschodnią Europę.

Według prognoz marki Jabra, rok 2012 przyniesie zmiany także w obszarze wewnętrznej organizacji centrów kontaktowych. Wraz z globalnym trendem wzrostu znaczenia troski o pracownika w kontekście budowania reputacji pracodawcy, przedsiębiorstwa będą stawiać na rozwiązania, które pozwolą na zapewnienie lepszych warunków pracy.

„Głównym narzędziem pracy konsultanta call center jest telefon. Często zdarza

się, że jednocześnie rozmawia z klientem trzymając w jednej ręce słuchawkę, drugą trzyma na klawiaturze komputera i dodatkowo powinien jeszcze robić notatki.

Taki systemem pracy sprzyja chorobom związanym z krążeniem i wadami postawy. Inwestując w zestawy słuchawkowe pracodawca wyraża swoje zainteresowane

podnoszeniem standardów pracy, przez co przyczynia się do lepszego samopoczucia pracowników, a w konsekwencji wzrostu ich efektywności” – wyjaśnia Peric.

Przywiązywanie większej wagi do warunków pracy to także konsekwencja przeobrażeń na rynku zatrudnienia. Z ostatnich raportów firmy badawczej Deloitte wynika, że wkrótce niż demograficzny i brak specjalistów sprawi, że to potencjalni pracownicy będą wybierać spośród pracodawców. Wówczas dodatkowe, pozafinansowe czynniki motywacyjne nabiorą większego znaczenia.

Drugim kierunkiem rozwoju związanym z funkcjonowaniem call center jest praca

w modelu Unified Communications. Polskie firmy wciąż nie wykorzystują potencjału płynącego z wprowadzania rozwiązań z obszaru UC.

Raport Kantarmedia pokazuje, że jedynie 5 proc. przedsiębiorstw z rynku call center posiada pełną wiedzę na temat Unified Communications. Natomiast 64 proc. przyznaje, że nigdy nie słyszało o takich rozwiązaniach.

„Możliwość wysyłania maili, sms-ów, faksów czy prowadzenia rozmów z użyciem jednego interfejsu, zdecydowanie usprawnia procesy komunikacyjne firmy” – mówi Tomasz Miller, Product Manager, Jabra, Veracomp. – „Obniżenie kosztów oraz podniesienie efektywności pracy to jedne z tych elementów, które sprawią,

że UC ma szansę powtórzyć w Polsce sukces outsourcingu w branży call & contact center.”

***

Badanie zrealizowane w lutym 2011 roku przez Kantarmedia na zlecenie marki Jabra,

na grupie N= 132 firm z rynku call center.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów