Jak siedziba firmy może pomóc w promowaniu marki?

Łódzka marka Laveo jest producentem wysokiej klasy armatury łazienkowej i kuchennej. Prowadzone przez markę działania komunikacyjne opierają się na promowaniu dobrego designu i edukowaniu obiorców w zakresie tworzenia nowoczesnych, ale też funkcjonalnych aranżacji wnętrz. Marka skupia się na działaniach produktowych, jak też pozycjonowaniu swoich ekspertów. Czasami warto jednak zdywersyfikować działania komunikacyjne i przekaz o marce skierować w zupełnie nowe obszary. Jednym słowem wykorzystać szanse, jakie dają wydarzenia z pozoru niełączące się z marką. Tak właśnie postanowiło zrobić Laveo, wpisując swoją siedzibę – Kamienicę Pinkusa – na listę atrakcji tegorocznej Nocy Muzeów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wykorzystać szansę, jaką daje miejsce pracy

Kamienica Pinkusa jest jednym z najbardziej wyróżniających się budynków w Łodzi. Zlokalizowana w centrum miasta, przy ul. Kościuszki 1, zbudowana została w 1895 roku. Jej inwestorami byli Jakub Lande i Mieczysław Pinkus, a architektem Dawid Lande. Ten okazały, pięknie położony budynek, w którym w latach świetności mieszkało wielu artystów – m.in. łódzcy aktorzy i malarze – zachwyca po dziś dzień.

Pomimo swojej majestatyczności kamienica nigdy nie odgrywała głównej roli na turystycznej mapie Łodzi. Przez lata znajdowała się w rękach prywatnych właścicieli. Po wojnie mieścił się w niej Sąd Najwyższy i Sąd Apelacyjny. W 1953 r. budynek oficjalnie przeszedł na własność Skarbu Państwa, by dopiero po 40 latach wrócić do rąk spadkobierców przedwojennego właściciela. Obecnie mieszczą się w nim liczne kancelarie, bank, a na jednym z pięter znajduje się siedziba marki Laveo. To właśnie pracownicy firmy, dumni ze swojego miejsca pracy, zaangażowali się w promocję kamienicy, wychodząc z propozycją zgłoszenia jej do tegorocznej Nocy Muzeów. Co ciekawe unikalny charakter wnętrz docenił także m.in. Paweł Pawlikowski, reżyser, uważanego za jeden z najwybitniejszych filmów w historii polskiej kinematografii – „Zimnej Wojny”, zamieniając jedno z pięter kamienicy w paryskie mieszkanie. Ten fakt okazał się istotny w kontekście późniejszego promowania kamienicy podczas Nocy Muzeów.

W związku z debiutem tego budynku na tegorocznej Nocy Muzeów organizator wydarzenia, tj. Wydział Kultury Urzędu Miasta Łodzi, zdecydował się na zorganizowanie konferencji inaugurującej tegoroczną edycję właśnie w Kamienicy Pinkusa. Na dachu budynku, z którego rozpościera się spektakularny widok na całą Łódź, w słoneczne, kwietniowe przedpołudnie, spotkali się przedstawiciele łódzkich mediów, a także członkowie samorządu miejskiego, w tym wiceprezydent miasta Pan Krzysztof Piątkowski, dyrektorzy placówek muzealnych, biorących udział w wydarzeniu, Anna Kowalska, Kierownik Marketingu marki Laveo, a także prof. Henryk Panusz, wnuk pierwszego właściciela kamienicy.

Zaangażowanie i współpraca

Kluczem do sukcesu całego przedsięwzięcia okazało się szczere zaangażowanie pracowników Laveo oraz pozostałych firm, mających siedziby w Kamienicy Pinkusa, w działania, związane z organizacją poszczególnych atrakcji. W związku z tym, iż marka Laveo bardzo silnie utożsamia się z Łodzią i jej historią, dysponuje szerokimi kontaktami wśród łódzkich przewodników, których postanowiła zaprosić do współpracy. Sami pracownicy Laveo wzięli czynny udział w zabawie, przebierając się za mieszkańców XIX w. Łodzi, a także tworząc zabawne spoty, w których zapraszali łodzian na wydarzenie (materiały były publikowane w mediach społecznościowych marki). Do lokalnych mediów została wysłana także informacja prasowa, prezentująca program planowanych atrakcji oraz przybliżająca historię kamienicy. W ramach promocji wydarzenia stworzono także pocztówki, które były rozdawane odwiedzającym, z możliwością ich podstemplowania okolicznościowym logo.Wykorzystać 100% możliwości

Program atrakcji związanych z Nocą Muzeów w Kamienicy Pinkusa był niezwykle bogaty. Każda z firm mieszczących się w budynku postanowiła dać coś od siebie. Kamienica cieszy się bardzo długą historią, a niektóre z miejsc wewnątrz budynku nigdy nie były dostępne dla zwiedzających. Uczestnicy Nocy Muzeów mogli więc zwiedzić showroom marki Laveo, który znajduje się w dawnym pokoju karcianym, odwiedzić plan zdjęciowy „Zimnej Wojny”, a także wziąć udział w grze „po nitce do kłębka”, którą przygotowała Tkalnia Zagadek, mieszcząca się oficynie budynku. Co więcej – Pan Paweł Wasilewski – Radca Prawny z mieszczącej się na II piętrze kamienicy kancelarii EWS Legal, będąc z wykształcenia także historykiem, oprowadzał gości po kamienicy, wcielając się w rolę przewodnika. Na podwórzu zorganizowano koncert kwartetu smyczkowego oraz rozstawiono punkty firmowe, w których rozdawano okolicznościowe upominki. Goście mieli okazję wziąć udział w warsztatach z decupage’u organizowanych przez firmę ITD Collection.

Zintegrowane działania, współpraca między najemcami powierzchni, inicjatywa marki Laveo, która zwróciła uwagę na wielki potencjał miejsca, a także patronat właściciela kamienicy, stanowiły klucz do ostatecznego sukcesu wydarzenia.

Efekty

Każdy materiał promocyjny, artykuł, czy wpis poświęcony Nocy Muzeów w Kamienicy Pinkusa zawierał informację o organizatorach wydarzenia. W związku z tym marka Laveo, poza standardową obecnością w mediach branżowych, pojawiła się także na polu „newsowym”, związanym z miastem oraz wydarzeniami, wykraczającymi daleko poza świat designu i wystroju wnętrz. W związku z tym wydarzeniem w mediach lokalnych pojawiło się kilkanaście publikacji, m.in. na portalu łódzkiego oddziału Gazety Wyborczej, a także na innych portalach miejskich, w lokalnej telewizji czy rozgłośniach radiowych. Wygenerowały one dotarcie do ponad 35 tys. odbiorców, osiągając wartość ekwiwalentu reklamowego wynoszącą ok. 21 tys. zł.

W samym wydarzeniu wzięło udział około półtora tysiąca uczestników. Zorganizowano 18 wycieczek po kamienicy z przewodnikami, natomiast w grze przygotowanej przez Tkalnię Zagadek uczestniczyło w sumie 500 osób. O dużym zainteresowaniu atrakcjami zorganizowanymi w Kamienicy Pinkusa może świadczyć fakt, iż niektórzy czekali w kolejce ponad 2 godziny. Marka Laveo w dniu wydarzenia była reprezentowana przez 11 pracowników, którzy byli aktywnie zaangażowani w animację wydarzenia.

Noc Muzeów w Kamienicy Pinkusa w liczbach:

·        1500 – tylu gości odwiedziło kamienicę w ramach Nocy Muzeów

·        500 – tyle okolicznościowych gier przygotowanych przez Laveo rozdano uczestnikom wydarzenia

·        50 – tyle kilogramów słodyczy rozdano gościom

·        2,5 godziny – tyle czasu w kulminacyjnym momencie musieli czekać goście na swoją kolej, aby zwiedzić kamienicę wraz z przewodnikiem

·        6 godzin – tyle trwał koncert smyczkowy – jedna z atrakcji Nocy Muzeów w Kamienicy Pinkusa

·        90 – tyle lat w czerwcu skończy właściciel kamienicy prof. Henryk Panusz, który uroczyście otworzył zwiedzanie kamienicy w dniu wydarzenia

·        11 – tylu pracowników marki Laveo wzięło udział w Nocy Muzeów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji