Czabański: nowy dyrektor Jedynki to wybitny dziennikarz, stacja ma być miksem informacji, muzyki i interesującej publicystyki

- Od nowego dyrektora radiowej Jedynki oczekiwałbym drobiazgu: dobrych audycji, a w rezultacie uznania ze strony słuchaczy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Na pytanie, czy to on wskazał Michała Mońko na szefa stacji odpowiada: - To są decyzje zarządów spółek, nie szefa RMN.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Czabański: nowy dyrektor Jedynki to wybitny dziennikarz, stacja ma być miksem informacji, muzyki i interesującej publicystyki
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, Foto: Wojciech Kusiński/PR

Jak podaliśmy we wtorek, zarząd Polskiego Radia na stanowisko dyrektora radiowej Jedynki powołał Michała Mońko - wcześniej dziennikarza Telewizji Polskiej, sekretarza Informacyjnej Agencji Radiowej, współpracownika pism literackich. Michał Mońko zastąpił na stanowisku Rafała Porzezińskiego, który szefował stacji od stycznia 2016 roku, a o swojej rezygnacji poinformował ponad miesiąc temu.

Wskazywany jako inicjator powołania Mońko na stanowisko szefa Jedynki Krzysztof Czabański, w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl mówi: - Michał Mońko to wybitny dziennikarz. Nie zdziwię się, jeśli zarząd powoła go na wakujące od dłuższego czasu stanowisko szefa Programu 1 Polskiego Radia. Jednak dyrektorów w spółkach powołują zarządy, to są ich decyzje.

Zapytany, czego oczekiwał będzie od nowego dyrektora anteny, Czabański odpowiada: - Dobrych audycji i w efekcie uznania ze strony słuchaczy. Ideał to koktajl rzetelnej i szybkiej informacji, popularnej muzyki i interesującej publicystyki społecznej, kulturalnej i gospodarczej. Drobiazg, prawda? - kończy szef Rady Mediów Narodowych.

O powołaniu Mońki na stanowisko szefa Jedynki nie wypowiada się zarząd Polskiego Radia. Poproszony przez portal Wirtualnemedia.pl o skomentowanie tej informacji prezes Jacek Sobala, nie odpowiedział na maila.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day