Kaufland szybko wycofuje ze sprzedaży Ustroniankę 3,001 l. "Pojawienie się tej oferty było błędem"

W reakcji na wprowadzony system kaucyjny Ustronianka wprowadziła do sprzedaży w sieci Kaufland butelki wody o pojemności 3,001l. Teraz sieć sklepów poinformowała Wirtualnemedia.pl, że wycofuje produkt ze sprzedaży. - Pojawienie się tej oferty było błędem, a nie działaniem wynikającym z naszej strategii — zaznacza detalista.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kaufland szybko wycofuje ze sprzedaży Ustroniankę 3,001 l. "Pojawienie się tej oferty było błędem"
Ustronianka 3,001l już wycofana ze sprzedaży

System kaucyjny obejmuje m.in. butelki o pojemności do 3 l. Wczoraj informowaliśmy, że na nowe przepisy bardzo szybko zareagowali sieć sklepów Kaufland i producent wody mineralnej Ustronianka. W nowej gazetce promocyjnej sieci podkreślono, że Ustronianka jest teraz dostępna w butelkach o pojemności 3,001 litra. Ta butelka nie podlega systemowi kaucyjnemu – zapewniono.

Zapytaliśmy Ustroniankę, dlaczego zdecydowała się na wprowadzenie nowego formatu opakowania, które jest zwolnione z systemu kaucyjnego. W nadesłanym oświadczeniu firma tłumaczy, że rozwija swoją ofertę dostosowując ją zarówno do potrzeb konsumentów, jak i do zmieniających się regulacji rynkowych i prawnych.

"Dzięki tym działaniom klienci zyskują możliwość wyboru. Konsumenci mogą sięgać zarówno po produkty objęte kaucją, które wkrótce pojawią się w sprzedaży pod marką Ustronianka, jak i po warianty, które nie podlegają systemowi kaucyjnemu" – stwierdziła firma.

Eksperci marketingowi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl z jednej strony wskazali, że takim działaniem Ustronianka nie łamie prawa, ale z drugiej strony — tego rodzaju "zagranie" jest wizerunkowo ryzykowne.

Zdaniem Anny Gruszki, chief growth officer w adQuery w momencie, gdy państwo buduje normę zwrotu opakowań jako społecznie pożądaną, takie ruchy wystawiają markę na zarzut, że woli uczyć omijania zasad niż współtworzyć nowy standard.

W czwartek po południu biuro prasowe Kaufland Polska, w nawiązaniu do naszej publikacji "Ustronianka omija system kaucyjny. Spryt i cwaniactwo" przesłało oświadczenie prezesa zarządu, Martina Piteráka.

Firma informuje w nim, że promocja nie zostanie zrealizowana, a wspomniany produkt został natychmiast wycofany ze sprzedaży i nie będzie dostępny w sklepach sieci.

Naszym celem nie było i nie będzie obchodzenie systemu kaucyjnego

"Pragniemy jednoznacznie podkreślić, że naszym celem nigdy nie było i nie będzie obchodzenie systemu kaucyjnego. Pojawienie się tej oferty było błędem, a nie działaniem wynikającym z naszej strategii."

Prezes Kauflandu dodaje, że skala ewentualnej sprzedaży tego artykułu w porównaniu z  całym asortymentem napojów w Kauflandzie byłaby marginalna.

"Jeżeli jednak, choć w minimalnym stopniu mogłaby ona podważać słuszne i dobre rozwiązania proekologiczne, których elementem jest system kaucyjny, to byłaby sprzeczna z ideami, które przyświecają naszej sieci i są przez nas realizowane od początku obecności Kaufland w Polsce" - czytamy w nadesłanym oświadczeniu.

"Ta sytuacja wymagała od nas zdecydowanej reakcji, a produkt niezwłocznie wycofaliśmy ze sprzedaży. Kaufland od lat konsekwentnie wspiera działania proekologiczne i aktywnie uczestniczy w budowie polskiego systemu kaucyjnego, którego jesteśmy sojusznikiem i zwolennikiem. W tym systemie w pełni uczestniczymy, a od 1 października br. jesteśmy gotowi do zbiórki opakowań we wszystkich naszych 255 sklepach" - dodano.

Kaufland zapewnia, że podejmie wszelkie możliwe działania, by podobne sytuacje nie miały miejsca w przyszłości.

O komentarz do decyzji Kauflandu poprosiliśmy Ustroniankę, jednak do czasu publikacji tego materiału nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP