Ask.com stawia na prywatność użytkowników

Wyszukiwarka internetowa Ask.com uruchamia funkcję, która pozwalaużytkownikom na trwałe usuwanie danych na temat wyszukiwanych przezsiebie haseł.

km
km
Udostępnij artykuł:

W ten sposób Ask chce zwiększyć poziom prywatności internautów wtrakcie surfowania po sieci - informuje New York Times.

Funkcja nosi nazwę AskEraser. Link do niej będzie znajdował sięna głównej stronie wyszukiwarki, a także na wszystkich stronach zrezultatami wyszukiwania. Użytkownicy będą mogli w prosty sposóbzdecydować się, czy chcą z niej skorzystać, poprzez wybranie opcji"On" lub "Off".

Przedstawiciele Ask zapewniają, że nawet bez tej funkcji chroniądane gromadzone na swoich serwerach. AskEraser ma służyć tym,którzy chcą podjąć dodatkowe środki ostrożności. Po jego aktywacji,z serwerów Ask usuwane są wszystkie hasła wpisywane w wyszukiwarce,a także związane z nimi informacji połączone z tzw. "cookies",które identyfikują informacje znajdujące się na komputerzeużytkownika.

Początkowo AskEraser zostanie wprowadzony w USA i WielkiejBrytanii. W kolejnych krajach funkcja będzie dostępna od przyszłegoroku.

Dla porównania, rywale Ask na rynku wyszukiwarek, tacy jakGoogle i Microsoft, gromadzą na swoich serwerach tego typu daneprzez półtora roku. W przypadku Yahoo i AOL okres ten trwa 13miesięcy.

źródło: NYT

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę