Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów

Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wprowadził w Wielkiej Brytanii Abacus - pierwszego w branży bota do rezerwacji powierzchni reklamowych w mediach. Ma to zaoszczędzić około 12 tys. godzin ludzkiej pracy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów

Starcom jest pierwszą agencją w Wielkiej Brytanii, która opracowała i wdrożyła zautomatyzowanego bota do rezerwacji mediów. Abacus ma uwolnić tysiące godzin zwykle spędzanych na ręcznych rezerwacjach, umożliwiając zespołom skupienie się na strategicznej pracy o wyższej wartości dla klientów. 

Korzystając z inteligentnej automatyzacji zwanej Robotic Process Automation (RPA), ta pierwsza iteracja bota jest w stanie codziennie rezerwować i edytować kampanie w mediach cyfrowych i drukowanych. Zbudowany wewnętrznie Abacus (automatyczny bot do zmian w kampaniach i przesyłanych plikach) wykorzystuje specjalnie przygotowaną platformę technologiczną, która przetwarza i weryfikuje istotne szczegóły kampanii w nocy, aby zapewnić, że zaplanowane media plany są prawidłowe i wydajne.

Proces bota obejmuje weryfikację danych media planu, przesyłanie na platformy rezerwacji kampanii, trafficking do serwerów reklamowych i przekazywanie informacji o kampanii właścicielom mediów.

Starcom jest pierwszą agencją Publicis Media, która wypróbowała to narzędzie w ramach inicjatywy pilotażowej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/starcom-wyniki-finansowe-2020-roky-wplywy-5-proc-w-dol-4-2-mln-zl-zysku-wiecej,7170166770714753a ##

Podczas testów bot poprawił szybkość i dokładność rezerwacji nawet o 50 proc. Tysiące godzin zaoszczędzonych każdego roku dadzą zespołom zakupowym Starcomu więcej czasu na skupienie się na pracach o wyższej wartości, takich jak opracowywanie przełomowych kreatywnych realizacji z partnerami medialnymi.

- Automatyzacja jest kluczowym elementem naszej nowej strategii opartej na inteligencji, zaprojektowanej w celu wykorzystania najlepszych ludzkich możliwości i pionierskich technologii, takich jak ta. Abacus pozwala nam uwolnić nasze zespoły od bardziej powtarzalnych zadań administracyjnych i uwolnić dalszą możliwość skupienia się na bardziej strategicznych i kreatywnych możliwościach rozwoju dla naszych klientów. To przyszłość i wspaniały przykład wykorzystania automatyzacji do wzmacniania, a nie tłumienia kreatywności - podkreśliła Nadine Young, dyrektor generalna Starcomu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"