Strategy Analytics: 30-proc. wzrost sprzedaży smartfonów

W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 53 miliony smartfonów.

km / km / km
km / km / km
Udostępnij artykuł:

To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008 - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Dla porównania, cały rynek sprzedaży telefonów komórkowych zanotował w tym samym czasie wzrost o 12 proc.

Liderem w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku była Nokia, z liczbą 20,8 miliona sprzedanych smartfonów i 39,2 proc. udziału w rynku. Fiński producent wyprzedził firmy Research In Motion (10,7 mln, 20,2 proc.) i Apple (8,7 mln, 16,4 proc.).

Wszyscy trzej ww. producenci zwiększyli sprzedaż i udział w rynku w ujęciu rocznym. Tymczasem w przypadku pozostałych rynkowych graczy łącznie odnotowano spadek z 13,7 do 12,8 miliona sprzedanych urządzeń.

Z kolei w całym 2009 roku Nokia miała 39 proc., RIM 19,8 proc., Apple 14,4 proc., a pozostali producenci w sumie 26,7 proc. udziału w światowym rynku sprzedaży smartfonów.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Władze TVP i Polskiego Radia maglowane w Sejmie. Reporter Republiki pytał o garnitury

Władze TVP i Polskiego Radia maglowane w Sejmie. Reporter Republiki pytał o garnitury

Były youtuber z zarzutami. Prokuratura wyjaśnia, czemu wciąż nie ma go w Polsce

Były youtuber z zarzutami. Prokuratura wyjaśnia, czemu wciąż nie ma go w Polsce

Nowe stacje nadal bez koncesji. Nie wszyscy uruchomią odpowiedniki MTV

Nowe stacje nadal bez koncesji. Nie wszyscy uruchomią odpowiedniki MTV

Rekord ChataGPT w Polsce. Zostawił w tyle kilka dużych portali

Rekord ChataGPT w Polsce. Zostawił w tyle kilka dużych portali

Wydawnictwo Bauer w nowym miejscu. Zmieniło biuro we Wrocławiu

Wydawnictwo Bauer w nowym miejscu. Zmieniło biuro we Wrocławiu

Zmiany w "The Voice of Poland". Bitwy na nowych zasadach

Zmiany w "The Voice of Poland". Bitwy na nowych zasadach