Właściciel UPC i Vector chcą razem rozwijać sieć do internetu szerokopasmowgo

Spółka należąca do koncernu Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC, oraz gdyńska spółka Vector chcą uruchomić wspólną firmę. Będzie ona pracować nad nowymi rozwiązaniami w zakresie infrastruktury do internetu szerokopasmowego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Należąca do Liberty Global holenderska spółka LGI Ventures i działająca w Gdyni firma Vector złożyły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodę na założenie wspólnego podmiotu. Ma on zajmować się rozwojem technologii w zakresie internetu stacjonarnego.

Liberty Global jest w naszym kraju właścicielem sieci kablowej UPC Polska, która na koniec marca br. miała 1,43 mln klientów korzystających z 2,99 mln jednostkowych usług (RGU), w tym 1,14 mln usług internetowych. Firma zapowiedziała, że w tym roku wprowadzi do oferty internet stacjonarny o prędkości 1 Gbps.

Firma Vector oferuje technologie z zakresu infrastruktury internetowej oraz systemów wymiany danych. Jej klientami są m.in. operatorzy telekomunikacyjni (w tym Liberty Global), nadawcy i operatorzy telewizyjni oraz dostawcy energii elektrycznej.

Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska, potwierdził, że Liberty Global i Vector podpisały list intencyjny dotyczący uruchomienia wspólnego podmiotu. Będzie on zajmował się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technologii i infrastruktury szerokopasmowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu