.- Produkcja, obecna na antenie Polsatu od trzynastu lat, zjednała sobie grupę wiernych fanów. Pierwszy odcinek został wyemitowany 6 września 2012 roku i od razu spotkał się z uznaniem widowni. Od tego momentu przez 314 czwartkowych wieczorów widzowie w Polsacie spędzali czas właśnie z "Przyjaciółkami". Serial to 13 lat, 26 sezonów i 314 odcinków oraz miliony widzów śledzących produkcję zarówno w telewizji, jak i w internecie - czytamy w komunikacie stacji.
Polsat dziękuje twórcom serialu
W oświadczeniu Telewizja Polsat podziękowała "wszystkim twórcom, aktorkom, aktorom i współpracownikom za pełne zaangażowanie oraz osobisty wkład w realizację serialu, który przez kilkanaście lat tworzył niezwykłą, kobiecą przestrzeń na antenie stacji"
- Szczególne wyrazy podziękowania Telewizja Polsat kieruje do tytułowych przyjaciółek – wspaniałych aktorek, które swoją osobowością i charyzmą zbudowały portrety postaci – podkreśla nadawca.

W główne role wcielały się: Joanna Liszowska, Małgorzata Socha, Anita Sokołowska, Magdalena Stużyńska-Brauer i Agnieszka Sienkiewicz-Gauer. W męskiej ibsadzie znaleźku się min. Bartłomiej Kasprzykowski, Adam Adamonis, Krzysztof Wieszczek, Paweł Deląg i Marcin Korcz.
Reżyserami serialu byli: Grzegorz Kuczeriszka, Jacek Sołtysiak, Sylwia Rosak oraz Monika Jordan-Młodzianowska, a scenarzystkami – Beata Pasek, Aneta Głowska, Agnieszka Krakowiak-Kondracka i Magdalena Strzałkowska. Producentem wykonawczym serialu był Michał Kwieciński i firma Akson Studio.
Będzie odcinek specjalny na zakończenie
Na razie stacja nie podała, kiedy pokaże odcinek specjalny, kończący historię "Przyjaciółek".

Nie wiadomo też, co zastąpi "Przyjaciółki" wiosną w czwartkowym paśmie o 21.40. - O swoich planach dotyczących pozycji programowych, jakie będą nadawane w miejscu i czasie dotychczas nadawanego serialu, Telewizja Polsat poinformuje już w pierwszych miesiącach 2026 roku - przekazał jedynie nadawca.
Nadawany wiosną br. 25. sezon "Przyjaciółek" oglądało średnio 665 tys. widzów, co przełożyło się na 6,28 proc. udziału w rynku w grupie wszystkich odbiorców i 6,27 proc. w grupie 16-59 (dane Nielsena).











