„Kropla Miłosierdzia” w kampanii społecznej Centrum Myśli Jana Pawła II (wideo)

Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie przy współpracy z Instytutem Dialogu Międzykulturowego w Krakowie rozpoczęło kampanię społeczną „Kropla Miłosierdzia”. Jej założeniem jest zwrócenie uwagi na uczynki miłosierdzia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Kropla Miłosierdzia” w kampanii społecznej Centrum Myśli Jana Pawła II (wideo)

Wiodącym motywem wizualnym kampanii jest kropla wody, w którą wpisane są wybrane uczynki miłosierdzia (zaczerpnięte z katechizmu Kościoła katolickiego). Każdy z 14 uczynków jest kolejną kroplą wody, „miarką dobra”. Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie.

Kreacja reklam jest czysta, bez logotypów, aby wzmocnić siłę przekazu i wywołać zastanowienie odbiorcy. Przygotowano sześć wzorów: Miło z dopiskiem kropla miłosierdzia - główny plakat kampanii, Dar - słowna zabawa wokół uczynku: głodnych nakarmić, Cuda - słowna zabawa wokół: urazy chętnie darować, Moc - słowna zabawa wokół: modlić się za żywych i umarłych, Hero - słowna zabawa angielskimi zwrotami uczynków: feeed the hungry i comfort the sorrowful i Love - słowna zabawa angielskimi zwrotami uczynków: clothe the naked i forgive all injuries.

Kampanię wspiera animacja przedstawiająca proste sposoby na realizację kilku uczynków miłosierdzia w codzienności. Dwuminutowy film utrzymany jest w stonowanej kolorystyce nawiązującej do kreacji głównej, z jednym dodatkowym akcentem kolorystycznym, nawiązującym do brandingu Miejskiej Strefy Kultury. Do klipu została skomponowana muzyka, zawierająca jako motyw muzyczny spadające krople wody. Animacja wykorzystana zostanie w internecie (kanał Youtube) oraz w mediach społecznościowych.  Materiał filmowy w okrojonej wersji, 10 sekundowych zostanie umieszcony na monitorach LCD w komunikacji miejskiej.

Większość z podjętych działań opiera się na obecności w przestrzeni miejskiej i internetowej. Plakaty z kreacją pojawiły się na 119 citylightach w Warszawie oraz na 51 słupach ogłoszeniowych poszczególnych dzielnic stolicy. Reklama stanie się częścią brandingu Miejskiej Strefy Kultury tworzonej specjalnie dla pielgrzymów ŚDM na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.   Została stworzona odrębna strona internetowa dedykowana projektowi. Wykorzystano media społecznościowe – promocja kampanii na profilu organizatora. Powstały memy z cytatami o miłosierdziu, promocja płatna animacji.

Na stronach kroplamilosierdzia.org oraz dropofmercy.org znajduje się rozwinięcie kampanii. Każdy, kto tam wejdzie, będzie mógł zastanowić się głębiej nad aktami miłosierdzia względem duszy i ciała. Strona będzie rozwijana o adresy kolejnych organizacji także po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. W tej chwili dostępna jest w języku polskim i angielskim.

grafika

Kampania „Kropla Miłosierdzia” została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w XXXI Światowych Dniach Młodzieży, jednak jej przesłanie jej skierowane także do warszawiaków i turystów odwiedzających stolicę. Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez Papieża Franciszka Rok Miłosierdzia Bożego.

Organizatorem kampanii „Kropla Miłosierdzia” jest Centrum Myśli Jana Pawła II, kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu