Kto ogląda „Wiadomości” TVP? Dominują emeryci i osoby z wykształceniem podstawowym. PROFIL WIDZA

„Wiadomości” TVP1 w tym roku nieco chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi. Zauważalny jest wzrost udziału osób o wysokich dochodach - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Kto ogląda „Wiadomości” TVP? Dominują emeryci i osoby z wykształceniem podstawowym. PROFIL WIDZA
Danuta Holecka

Ponad połowę widzów „Wiadomości” stanowią kobiety

W okresie od 1 stycznia do 19 lipca 2023 roku główne wydanie „Wiadomości” w telewizyjnej Jedynce (serwis jest nadawany codziennie o godz. 19.30; dziennik oglądać można również w TVP Info) oglądało średnio 52,40 proc. kobiet i 47,60 proc. mężczyzn. Struktura widowni dziennika w podziale na płeć niemal nie różni się od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju. Także charakteryzuje się minimalną przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,52 proc. kobiet i 46,48 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Wiadomości” oglądało nieco mniej kobiet niż mężczyzn. Płeć damska stanowiła 51,19 proc., a męska - 48,81 proc.).

grafika

79 proc. widzów to grupa wiekowa 50+

„Wiadomości” na tle całego rynku charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni dziennika w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19, 20-24 i 25-29 w analizowanym okresie wyniosły z reguły poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych serwis miał również w okresie od 1 stycznia do 19 lipca ub.r.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvp-info-kto-oglada-profil-widza,7169497088026241a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie informacyjnym programem Telewizji Polskiej stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Wiadomości” notują w grupie 50+, w której widownia stanowi 79,08 proc. wszystkich widzów (w grupie 65+ jest to 49,26 proc.). Dla porównania w całym rynku jest to 62,39 proc. (34,50 proc.).

grafika

Wysoki udział widowni wiejskiej

Wyraźne dysproporcje oglądalności „Wiadomości” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Dziennik ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 48,84 proc. udziału wszystkich widzów. Wartość ta w całym rynku wynosi 38,35 proc.

grafika

Rosną dochody widzów dziennika

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Wiadomości” w tym roku mają względnie podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvn24-widzowie-starsi-emeryci-mieszkancy-miast,7169496874756225a ##

Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r. „Wiadomości” w TVP1 śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. wynosił 34,11 proc., a rok wcześniej było to 32,08 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. wynik wynosił 4,01 proc., a rok wcześniej - 4,67 proc.

grafika

Dominują osoby z wykształceniem podstawowym

„Wiadomości” najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, których udział rośnie - z 47,05 proc. widowni w okresie od 1 stycznia do 19 lipca ub.r. do 50,98 proc. w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. (w całym rynku jest to 42,73 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pytanie-na-sniadanie-dzien-dobry-tvn-prowadzacy-godzina-emisja-kto-oglada,7169490316584577a ##

Spada udział widzów z wykształceniem średnim i wyższym, którzy w badanym okresie stanowili odpowiednio 33,26 proc. i 13,56 proc. widowni (34 proc. i 18,06 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 35,72 proc. i 14,27 proc.

grafika

60 proc. widowni „Wiadomości” stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód „Wiadomości” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 60,30 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,64 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji