Który "dymek" dominuje?

Palacze to cały czas pokaźna grupa wśród polskich konsumentów (ok. 30%) .

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Preferencje i mody na określone rodzaje tytoniowych produktów ulegają jednak wyraźnym zmianom, co widać na przykładzie profili ich nabywców. Bazując na charakterystyce użytkowników różnych marek, Acxiom przygotował bazy modelowane osób o największym potencjale dla poszczególnych segmentów tego rynku.

Długie-cienkie czyli papierosy z kategorii 'Slim' to produkt typowo kobiecy. Pali je najwięcej Pań w wieku 30-39 lat (28%), z wykształceniem średnim i wyższym (92%), zamieszkałych w dużych aglomeracjach miejskich (34% w miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców). Pracują na stanowiskach biurowych (41%) i specjalistycznych (11%), a ich zarobki mieszczą się w wyższych przedziałach dochodowych (37% zarabia pomiędzy 2200 ł a 4000 zł, a 12% powyżej 4000 zł). Ponad 62% posiada własny dom lub mieszkanie, a w gospodarstwach domowych 73% z nich znajduje się przynajmniej jeden samochód. Co trzecia z nich spędza urlop za granicą.

Wśród konsumentów papierosów o zmniejszonej zawartości nikotyny dominują również kobiety - mężczyźni stanowią ok. 32% całej grupy.  Ten rodzaj papierosów preferują osoby młodsze - 32% nie skończyło 30 lat, chociaż silną reprezentację posiada także przedział wiekowy 50-59 lat (24%).  Duża grupa (33%) pochodzi z miast nie przekraczających 50 tys. mieszkańców, a zarobki 43% z nich  wahają się w granicach 1400-2200 zł. 17% 'lightowców' mieszka u rodziny, 27% w mieszkaniach komunalnych, a 52% posiada własne lokum. Wakacje najczęściej spędzają w kraju (52%), za granicę podróżuje ok. 14%.

Papierosy typu full flavour palą zarówno kobiety, jak i mężczyźni, najczęściej w wieku 40-49 lat (26%) i 50-59 lat (22%).  W grupie tej znajduje się znacznie dużo osób z wykształceniem zasadniczym (23%) i średnim (57%). 15% mieszka na wsi, 27% w miastach liczących do 50 tys. mieszkańców, a 25% w miastach o liczbie ludności pomiędzy 100-500 tys. 34% żyje w mieszkaniach komunalnych, 6% w lokalach wynajętych, a we własnym "M" - 44%. 38% z nich spędza wakacje w zaciszu domowego ogniska, po kraju podróżuje zaś 48%.

Palacze mentholowych to w 76% kobiety. Najliczniejsze grupy wiekowe wśród ich odbiorców to przedziały pomiędzy 40-49 lat (27%) oraz 30-39 lat (24%). Mieszkają w małych miasteczkach (prawie 30% w miastach do 50 tys. mieszkańców), ale także w dużych aglomeracjach (23% w miastach powyżej 500 tys.).  Zarabiają 1400-2200 zł (41%) lub 2200-4000 zł (32%). 23% z nich posiada instrumenty finansowe związane z oszczędzaniem, a 26% wydaje na sprzedaż wysyłkową kwoty rzędu 100-200 zł. W czasie urlopu jeżdżą po kraju (54%) oraz po Europie (15%).

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów