Lisek promuje dostawy przed Biedronką. Będzie pozew

Lisek.app poinformował o zapowiedzi pozwu ze strony Biedronki. Sprawa dotyczy działań marketingowych wokół sklepów sieci, a tłem jest rywalizacja na rynku błyskawicznych dostaw w Polsce.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Lisek promuje dostawy przed Biedronką. Będzie pozew
Sklep Biedronki, fot. unspash

Lisek.app ogłosił w mediach społecznościowych, że otrzymał pismo od właściciela sieci Biedronka. Sprawa dotyczy akcji marketingowej Lisek.app, która polegała na umieszczaniu przed sklepami Biedronka w Warszawie napisów zachęcających do zamawiania zakupów z dostawą do domu.

Lisek.app sugerował, że klienci mogą uniknąć problemów z parkowaniem, korzystając z jego usług.

W odpowiedzi Biedronka zapowiedziała kroki prawne, zarzucając Lisek.app próbę przejmowania klientów konkurenta.

Jakub Knauer, starszy menedżer ds. q-commerce w Biedronce, skomentował: — Przypomina nam się piosenka dla małych dzieci: "Lisek łakomczuszek, co ma pusty brzuszek, (...) chodzi pomalutku..." — widzimy, że Lisek zaczął chodzić wokół Biedronki, ale wciąż chodzi pomalutku. A to Biek dostarcza ekspresowo, produkty w biedronkowych cenach, już w 11 miastach — (wypowiedź dla Portalu Spożywczego).

Lisek.app na LinkedIn odpowiedział w żartobliwym tonie. "Wiekopomna chwila. Dostaliśmy pismo od właściciela Biedronki. W skrócie chcą nas pozwać za 'próbę przejmowania klienteli konkurenta'. Nasunęło nam się pytanie: skąd pewność, że nasza komunikacja dotyczy marki Biedronka? Przecież nie wskazaliśmy w niej sklepu, o którym mówimy" — napisała firma.

Wyliczyła slogany ze swojej kampanii: "Po co skręcać kostkę o paletę, kiedy jesteś w zasięgu Liska?", "Po co tracić nerwy na szukanie miejsca do parkowania, kiedy jesteś w zasięgu Liska", "Po co sam sobie kasujesz, pakujesz i nosisz, kiedy jesteś w zasięgu Liska?".

"Jak myślicie, po którym haśle Biedronka pomyślała, że o nią chodzi?" — spytał Lisek.app. "P.S. In Poland we say 'Nie strasz, nie strasz…' - and we think it’s beautiful" — dodała firma.

W 2024 r. Biedronka zareagowała na parodię swojej reklamy przygotowaną przez Jakuba Biela, specjalistę od marketingu. W cyklu "Szczere marki - gdyby tylko firmy mówiły prawdę" Jakub Biel pokazywał sparodiowane reklamy różnych marek.

Pojawiła się parodia reklamy Biedronki z hasłem "Od 2002 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas" na charakterystycznym dla dyskontu tle oraz z jego logo. W efekcie reakcji Biedronki Jakub Biel usunął sparodiowane reklamy.

Tego typu zaczepne akcje marketingowe nie są niczym nowym poza Polską. W 2016 roku McDonald’s wykorzystał reklamowo fakt, że we Francji ma gęstszą sieć restauracji niż Burger King. W jednej z miejscowości ustawił billboard kierujący klientów Burgera Kinga do restauracji oddalonej o... 258 kilometrów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?