Lisiecki: PMPG inwestuje na rynku amerykańskim i w wideo, wyniki „Wprost” satysfakcjonujące

- Fundamentem naszej sprzedaży jest rozpowszechnianie płatne razem. Analizując te cyfry, możemy mówić o stabilnym i satysfakcjonującym poziomie sprzedaży tygodnika „Wprost” - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.

pl
pl
Udostępnij artykuł:

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, ogłosiła prognozy finansowe na br. Notowana na giełdzie firma medialna podała, że zanotuje 51 mln zł wpływów ze sprzedaży, 8,1 mln zł zysku EBITDA i 7,5 mln zł zysku EBIT. Przychody ze sprzedaży wersji drukowanych „Wprost” i „Do Rzeczy” zmaleją o 10 proc., a ze sprzedaży reklam w tych tytułach - wzrosną o 14 proc.

Według danych ZKDP, w marcu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 25 613 egz., o 42,63 proc. mniej niż rok wcześniej.

Prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl podkreśla jednak, że dla wydawcy ważne są inne wyniki dystrybucji jego tytułów. - Proszę zerknąć na nasze raporty w pozycji rozpowszechnianie płatne razem. Dla nas jest to kluczowy wskaźnik, którym się kierujemy i o czym już wielokrotnie mówiliśmy, to wskaźnik pokazujący faktycznie zasięg tygodnika - stwierdza. - Wirtualnemedia.pl jako jedyne używają podstawowego wskaźnika wyniku sprzedaży wyłącznie kioskowej, która dla nas jako wydawcy i jednocześnie spółki giełdowej jest mało efektywna i rentowna. Wymaga zbyt dużych nakładów marketingowych. Dlatego fundamentem naszej sprzedaży jest rozpowszechnianie płatne razem. Analizując te cyfry, możemy mówić o stabilnym i satysfakcjonującym poziomie sprzedaży - podkreśla.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawca-wprost-zawiadamia-prokurature-i-cba-ws-publikacji-gazety-finansowej ##

Jak informowaliśmy, w ostatnich miesiącach znacząco zmieniło się portfolio tytułów, w których reklamy kupiły ministerstwa i spółki Skarbu Państwa. W pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe ministerstw w tygodniku „Wprost” wyniosły 592 tys. zł, a w „Do rzeczy” 424 tys. Te tygodniki zajmują dwa pierwsze miejsca zestawienia. Natomiast spółki Skarbu Państwa w tym samym okresie wydały 922 tys. zł na reklamę we „Wprost” oraz 261 tys. na reklamę w „Do rzeczy”. To drugi i trzeci wynik wśród tygodników.

- Spółki z udziałem Skarbu Państwa są istotnym reklamodawcą dla całego rynku mediów, również dla PMPG Polskie Media. W Polsce funkcjonuje nieco ponad 3500 dużych firm, w wielu z nich Skarb Państwa ma udziały. Firmy te są partnerem prestiżowym, przewidywalnym, a tym samym na pewno pożądanym. Nie prowadzimy jednak wyodrębnionej statystyki w tym zakresie i nie segmentujemy firm na te z udziałem Skarbu Państwa czy bez jego udziału - mówi Lisiecki.

Jakie plany rozwojowe ma PMPG Polskie Media? - Obecnie budujemy portfel mediowy na rynku amerykańskim, m.in. inwestujemy w projekt machina.com. To pierwszy z naszych projektów. Spodziewamy się, iż istotnie wpłynie to na dywersyfikację naszego portfolio i źródeł przychodów. W Polsce stawiamy na internet i wideo, m.in. uruchomiliśmy nowy serwis Wprost.pl oraz zainwestowaliśmy w biznesowy kanał inwestorzy.tv. Uruchomiliśmy kilka rekrutacji, szczególnie w obszarze marketingu i nowych mediów. To kluczowe obszary - wylicza Michał Lisiecki.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-z-nowym-layoutem-i-oznaczeniem-polski-wydawca-na-okladce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów