2012 Agency z 80 proc. spadkiem zysku wskutek utraty obsługi nc+

Agencja reklamowa 2012 Agency miała w 2018 roku przychody niższe od tych w 2017 roku o 23 proc., a jej zysk netto spadł rok do roku o blisko 80 proc. Było to skutkiem rosnących kosztów wynikających z udziału w wielu przetargach, a przede wszystkim efektem zakończenia współpracy z ITI w zakresie obsługi reklamowej nc+.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Wpływy sprzedażowe 2012 Agency w 2018 roku wyniosły 10,77 mln zł. Były mniejsze o 23,3 proc. w porównaniu do 2017 roku.

W sprawozdaniu złożonym w KRS władze spółki (należy do Przemysława Bogdanowicza i Macieja Maraska) tłumaczą, że gorszywynik był efektem m.in. utraty budżetu reklamowego platformy nc+ (ITI) – marketer wybrał do współpracy agencję Havas Warsaw.Zwracają przy tym uwagę na wzrost kosztów działalności spowodowany udziałem agencji w licznych przetargach.Agencji udało się w ub.r. wygrać m.in. przetarg Grupy CCC oraz obronić budżety Grupy Żywiec i Castoramy. Dzięki pozyskaniu budżetu CCC została zachowana stabilność funkcjonowania agencji na rynku oraz możliwy był dalszy jej rozwój.

Koszty działalności operacyjnej w omawianym okresie spadły z 13,28 mln zł w 2017 roku do 10,57 mln zł w 2018 roku. Obejmowały one m.in. wydatki na tzw. usługi obce w kwocie 2,86 mln zł (w 2017 roku – 2,45 mln zł) oraz wydatki na wynagrodzenia w wysokości 1,19 mln zł (w 2017 roku – 1,15 mln zł). Liczba osób zatrudnionych w agencji wzrosła z 8 do 11 (4 kobiety, 7 mężczyzn).

grafika

W 2018 roku zarząd pobrał wynagrodzenie w wysokości 126 tys. zł.

Zysk ze sprzedaży spadł z 757,94 tys. zł w 2017 roku do 197,67 tys. zł w 2018 roku. Zysk z działalności operacyjnej wynosił na koniec 2018 roku 188,35 tys. zł (wobec 757,97 tys. zł rok wcześniej).Zysk brutto spadł z 755,14 tys. zł do 171,74 tys. zł, a zysk netto – z 598,81 tys. zł do 128,74 tys. zł.

Kwota należności krótkoterminowych wzrosła z 1,66 mln zł w 2017 roku do 1,86 mln zł w 2018 roku.

Wśród istotnych projektowanych zrealizowanych przez 2012 Agency jej szefowie wymieniają m.in.  akcje reklamowe realizowane dla PKN Orlen, USP Zdrowie (marka Ibuprom), Kotlina  i WWF Polska.

W tym roku agencja chce zwiększyć obroty głównie poprzez pozyskiwanie nowych klientów.

Od początku roku do grona firm obsługiwanych przez 2012 Agency dołączyły takie marki i firmy, jak Black Energy Drink (FoodCare), Żubrówka Czarna (CEDC) i Durex.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"