3/4 Polaków nie zamierza zmieniać pracy w 2014 r., 2 proc. spodziewa się zwolnienia

75 proc. pracowników w Polsce deklaruje, że nie zamierza zmieniać pracy w 2014 roku. Optymistycznie oceniają także stabilność swojego zatrudnienia, bowiem tylko 2 proc. ankietowanych spodziewa się zwolnienia z pracy - wynika z badania Homo Homini.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdecydowana większość pracowników zadeklarowała, że nie będzie szukać nowego zatrudnienia w 2014 roku. Zmianę pracy planuje 19 proc. badanych, wśród których są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, osoby między 18 a 24 rokiem życia, a także najmniej zarabiający (do 1000 zł).

Chęć szukania wyzwań w nowym miejscu pracy rośnie wraz z wysokością wynagrodzenia. 30 proc. osób zarabiających 5 tys. zł netto planuje zmianę pracy, podczas gdy wśród zarabiających 2 tys. zł netto takie zamiary ma 5 proc. Wśród ankietowanych to mężczyźni częściej deklarowali, że będą zdobywać doświadczenie w nowej firmie.

Polacy są spokojni o stabilność swojego zatrudnienia. Jedynie 2 proc. ankietowanych spodziewa się zwolnienia z pracy w tym roku.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Homo Homini na zlecenie Work Service dnia 8 listopada 2013 r. na reprezentatywnej próbie N=1100 respondentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana