42 proc. mniej na reklamy banków. Liderem ING Bank Śląski przed mBankiem (TOP5)

W I kwartale br. banki zredukowały wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych o ponad 40 proc., najbardziej na reklamę zewnętrzną, magazyny i dzienniki. Budżety ścięły wszystkie banki z czołówki. Najbardziej zredukował je Bank Pekao SA, o ponad 70 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
42 proc. mniej na reklamy banków. Liderem ING Bank Śląski przed mBankiem (TOP5)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do marca br. banki przeznaczyły na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 173,9 mln zł To 42 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). 

Większość budżetów trafiła do telewizji – było to 106,5 mln zł. Wydatki na reklamę tv spadły jednak rok do roku o 28,1 proc.52,9 mln zł banki przeznaczyły na reklamę w radiu, redukując te wydatki o 36,8 proc.

W magazynach banki ograniczyły wydatki w skali roku o 45,3 proc. (do 6,9 mln zł), w gazetach – o 44,2 proc. (do 4,9 mln zł), a na reklamę zewnętrzną – o 84,3 proc. (do 2,6 mln zł). O 85,1 proc. (do 44 tys. zł) spadły w omawianym okresie wydatki na reklamę zewnętrzną w Metrze, a w kinach zmalały do 0 (z powodu zamknięcia kin w związku z pandemią COVID-19).

grafika

Wszystkie banki ścięły wydatki

Największym reklamodawcą wśród banków był w I kwartale br. ING Bank Śląski. Wydał w mediach 51,6 mln zł, czyli 20,3 proc.mniej niż przed rokiem.

Drugi na podium mBank zredukował je o 18,7 proc., do 27,4 mln zł,  a trzeci w rankingu Bank Millennium obniżył nakłady na reklamę o 34,7 proc., do 18,5 mln zł.

Wydatki reklamowe Banku Pekao spadły w skali roku o 72,2 proc., do 15,5 mln zł, a PKO BP był mniejsze o 41,3 proc. i wyniosły 12,4 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana