71 proc. polskich internautów korzysta z sieci codziennie

71 proc. polskich internautów, czyli 10 proc. więcej niż wśród użytkowników na całym świecie, zagląda codziennie do sieci – wynika z badania Grupy TNS. Więcej czasu niż serwisy społecznościowe zajmuje im poczta emailowa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród internautów z całego świata 61 proc. korzysta z sieci codziennie, podczas gdy telewizję ogląda każdego dnia tylko 54 proc., radia słucha 36 proc., a prasę czyta 32 proc. Natomiast w Polsce codziennie zagląda do internetu aż 71 proc. w ogóle korzystających z niego osób, a prasę czyta każdego dnia jedynie 22 proc.

Zaangażowanie użytkowników sieci – określone na podstawie badania w skali od 0 do 100 proc. – okazuje się najwyższe w Egipcie (56 proc.) i Chinach (54 proc.), natomiast najniższe – w Japonii (20 proc.), Danii (25 proc.) i Finlandii (26 proc.). Wśród polskich internautów ten wskaźnik wynosi 46 proc., czyli podobnie jak wśród użytkowników z Wielkiej Brytanii (43 proc.) i Francji (48 proc.).

W Polsce przeciętny internauta dłużej korzysta w sieci z poczty emailowej niż z serwisów społecznościowych. Ta pierwsza czynność tygodniowo zajmuje mu średnio 4 godziny, a ta druga – 3,4 godziny. Podobna proporcja jest zachowana wśród internautów z krajów określanych jako rozwinięte – 5,1 godziny tygodniowo na maile, 3,8 godzin – na serwisy społecznościowe. Z kolei w państwach będących tzw. rynkami wschodzącymi użytkownicy sieci dłużej korzystają z portali społecznościowych (średnio przez 5,2 godziny w tygodniu) niż z poczty elektronicznej (4 godziny tygodniowo).

Badanie zachowań internautów z całego świata zostało zrealizowane przez Grupę TNS w 46 krajach, w których mieszka 88 proc. wszystkich użytkowników sieci. Ogółem wywiady przeprowadzono wśród 50 tys. osób. W Polsce realizacją badania zajął się Pentor Research International, który należy do Grupy TNS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

"Szepty mroku" powracają. Trzeci sezon thrillera noir AMC odkrywa mroczne tajemnice pustyni
Materiał reklamowy

"Szepty mroku" powracają. Trzeci sezon thrillera noir AMC odkrywa mroczne tajemnice pustyni

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI