Adobe: nowe formaty mobilnego marketingu

Na konferencji Adobe MAX, firma Adobe poinformowała o rozpoczęciu współpracy z kilkoma graczami rynku reklamy cyfrowej w celu opracowania nowych pełnoekranowych formatów reklam do smartfonów obsługujących Adobe Flash Player 10.1 i/lub HTML5.

km
km
Udostępnij artykuł:

Do współpracy włączyły się firmy Adobe, EyeWonder, Limelight Networks, Greystripe, Medialets, MediaMind, PointRoll i Sprout. Współpracujące podmioty będą promować nowe formaty reklam w środowisku reklamowym w internecie, jak również w agencjach i zrzeszeniach branżowych, takich jak Interactive Advertising Bureau (IAB) i Mobile Marketing Association (MMA).

Zastosowanie jednolitego formatu ma usprawnić pracę agencji i wydawców w zakresie tworzenia, przesyłania, dostawy i raportowania przekazów reklamowych. Reklamy tworzone w technologii Adobe Flash Professional można przesyłać na urządzenia obsługujące Flash Player 10.1 lub przekonwertowane do formatu HTML5 przy zastosowaniu różnych technologii automatycznych.  Aktualne formaty opracowano z myślą o najpopularniejszych platformach mobilnych, a docelowo również tabletach i innych nowych urządzeń.

Do nowych formatów reklamowych zaliczają się:

- FS-microsite (mikro strona): pełnoekranowy format reklamowy obejmujący informacje o produkcie z elementami interaktywnymi i/lub stronę lead capture, który zastępuje pełnoekranowy statyczny obraz w formie banneru. Użytkownik pozostaje w danym kontekście bez przekierowania do wyszukiwarki oraz otrzymuje więcej informacji w interaktywnej formie, co ma pogłębiać rozpoznawalność i świadomość marki. - FS-video: format reklam radiowo-telewizyjnych lub innych reklam wideo przesyłanych do użytkownika końcowego za pośrednictwem optymalnej szerokości pasma. Umożliwia wykorzystanie przekazów radiowo-telewizyjnych w ramach reklamy mobilnej.

"W ramach naszej współpracy z branżą reklamową stworzymy nowy model jednostek reklamowych i procesów ich pomiaru w realiach nowego świata marketingu uwzględniającego mobilne środki komunikacji. Nowe formaty reklamowe stanowią pierwszy krok w kierunku przyjęcia nowego standardu międzyplatformowego dla całej branży, docelowo obejmującego najszerszy zakres platform i urządzeń na całym świecie" - zapowiada John Loiacono, senior vice president and general manager działu Digital Media Solutions w Adobe Systems.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady