Agora odwołała prognozy dotyczącego rynku reklamowego

Grupa medialna Agora odwołała w czwartek prognozy, które zakładały,że wartość polskiego rynku reklamowego w 2009 r. spadnie o 2%.Według spółki, w I kw. polski rynek reklamowy skurczył się o 7%, aw II kw. dynamika spadku może być jeszcze większa.

masz / isb / pap
masz / isb / pap
Udostępnij artykuł:

Agora podawała wcześniej, że spodziewa się spadku rynku reklamyw 2009 roku o 2,0 proc. oraz spadku wpływów w dziennikach nawet okilkanaście proc.

Agora podkreśla w raporcie, że w I kw. 2009 roku skutkispowolnienia gospodarczego dotkliwie odbiły się na wpływachreklamowych dzienników, głównie ze względu na spadek wpływówogłoszeniowych z branży praca, nieruchomości oraz finanse. Skutkirecesji nie ominęły innych segmentów rynku reklamy.

"Kondycja rynku reklamy w pozostałych kwartałach 2009 r. iszacunki dla kolejnych lat zależą w istotnej mierze od prognoz PKBdla Polski, które nadal pozostają rozbieżne" - podała Agora wraporcie.

"Spółka nie podtrzymuje swoich prognoz dotyczących rynkureklamowego i wskaźnika PKB na 2009 r. podanych w raporcie zaczwarty kwartał 2008 r. Ze względu na niestabilne warunki rynkoweoraz rozbieżne opinie specjalistów, spółka nie jest w staniewiarygodnie oszacować jak te wskaźniki będą się kształtować w 2009r" - podała spółka.

"Biorąc pod uwagę dużą wrażliwość rynku reklamy na zmianywartości PKB, jak i zmianę w korelacji między tymi dwomawskaźnikami oraz jej nieprzewidywalność, jakiekolwiek szacunkiwartości rynku reklamy byłyby obarczone dużym ryzykiem błędu. Wopinii spółki dynamika spadku wydatków na reklamę ulegniepogłębieniu w drugim kwartale 2009 r. w stosunku do pierwszegokwartału 2009 r" - podano również.

Według szacunków Grupy wydatki na reklamę w I kw. 2009 rokuwyniosły 1,6 mld zł (spadek o 7 proc.).

Agora podała, że wydatki reklamowe przeznaczone na gazetycodzienne spadły w pierwszym kwartale 2009 roku o 24 proc.

Telewizja odnotowała spadek wpływów reklamowych o prawie 6 proc.do ok. 761 mln zł. Wydatki na reklamę w radio spadły o 7 proc., arynek reklamy zewnętrznej skurczył się o 8 proc. Wpływy z reklam wczasopismach były niższe o 12 proc. w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego.

Jedynym medium, które odnotowało wzrost wpływów reklamowych byłinternet (wzrost o 17 proc. do 200 mln zł; w tym reklama graficznao niespełna 8 proc.).

masz / isb / pap
Autor artykułu:
masz / isb / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?